پانزدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران با موفقیت برگزارشد

روز شنبه ١٤ آوریل پانزدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری برگزارشد. از طرف رهبری حزب حمید تقوایی و اصغر کریمی در این کنفرانس حضور داشتند.

کنفرانس با سرود انترناسیونال و با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد منصور حکمت و جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم شروع به کار کرد. سپس محمد شکوهی در صحبت کوتاه افتتاحیه کنفرانس با اشاره به برخی از فعالیتهای تشکیلات آلمان حزب، توضیح داد که تشکیلات آلمان در این دوره تحرک بیشتری داشته، واحدهای جدیدی ایجاد کرده و مجموعا بیش از ٨٠ نفر از نسل جوان به اعضای حزب در آلمان اضافه شده اند. محمد شکوهی تاکید کرد که با توجه به تحولات سیاسی در ایران وارد دوره جدیدی شده ایم و تشکیلات آلمان ضروری است خود را برای فعالیت در این دوره آماده کند. سپس فیلمی از فعالیتهای این دوره نمایش داده شد.

در ادامه حمید تقوایی در مورد اوضاع سیاسی ایران و نقش حزب در این دوره سخنرانی کرد. حمید تقوایی در سخنرانی اش به اوضاع سیاسی ایران و نقش و جایگاه حزب در بطن این اوضاع  پر تحول پرداخت. حمید تقوایی با اشاره به اعتراضات دیماه سال گذشته و به میدان آمدن مردم برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی و طرح شعارها و خواستهای چپ و رادیکال در اعتراضات جاری، بر این نکته تاکید کرد که سیاستها و فعالیتها و مبارزات حزب، از بدو تاسیس اش تا امروز، در چپ شدن فضای جامعه و ایجاد شرایط انقلابی جاری نقش داشته است و به این اعتبار حزب از سابقه و جایگاه و موقعیت مساعدی برای ایفای نقش رهبری انقلاب برخوردار است. او همچنین بر رابطه و تاثیرات متقابل بین فضای اعتراضی داخل و خارج کشور و نقشی که تشکیلات خارج کشور حزب میتواند ایفا کند تاکید کرد و گفت حزب باید برای سازماندهی و پیشبرد کارزارهائی نظیر دستگیری و محاکمه شاهردودی که به فرار مفتضحانه وی منجر شد آماده باشد و تشکیلات خارج باید فعالیتهای گسترده ای را در حمایت و معرفی جنبش انقلابی مردم ایران و نمایندگی کردن آن در خارج کشور در دستور کار خود قرار بدهد.

سپس کنفرانس وارد مبحث گزارش و ارزیابی از فعالیتهای  دوره گذشته شد. مسئولین و دست اندرکاران عرصه های مختلف فعالیت و واحدهای حزبی و اعضا و کادرهای حاضر در کنفرانس هر کدام از جنبه های مختلف به بررسی فعالیتها پرداخته و برای بهبود فعالیت تشکیلات ایده ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

دستور دیگر کنفرانس رئوس و محور فعالیتهای آتی تشکیلات آلمان بود. در این قسمت محمد شکوهی و اصغر کریمی محورهای فعالیت در دوره آتی را تشریح کردند و ضمن اشاره به فراری دادن شاهرودی و حضور فعالین حزب در جلسه مقامات دولت آلمان با علاالدین بروجردی، بر اهمیت فعالیت علیه حضور جمهوری اسلامی در آلمان، مبارزه علیه احزب و جریانات اسلامی و مماشات دولت آلمان با این جریانات، شکل دادن به افکار عمومی درمورد حقایق جامعه ایران، مبارزه علیه راسیسم و نژاد پرستی و فعالیت در عرصه پناهندگی  به عنوان سرفصلهایی از کارهای آتی تاکید کردند. همچنین با توجه به گستردگی فعالیت مینا احدی در آلمان تاکید شد که تشکیلات آلمان انرژی بیشتری برای تقویت این فعالیت ها در دستور کار خود قرار دهد. اهمیت گسترش جغرافیای فعالیت حزب، سر و سامان دادن به واحدهای حزبی، تقویت بنیه مالی، آموزش اعضای جدید و تحزب نیز از نکات مهم دیگری بود که مورد تاکید کنفرانس قرار گرفت. شرکت کنندگان در کنفرانس در این زمینه نیز به اظهار نظر حول بهبود فعالیت حزب در دوره آتی پرداختند.

در قسمت دیگری از کنفرانس حمید تقوایی به سوالات حاضرین در مورد نزدیکی و همکاری با سازمانهای اپوزیسیون، اسلام سیاسی، حکومت انسانی، متد برخورد سلبی به انقلاب، و تفاوتهای کمونیسم کارگری با دیگر مدعیان کمونیسم پاسخ گفت.

با توجه به کمپین جاری علیه حکم اعدام رامین حسین پناهی، مینا احدی پیام کنفرانس درمورد این کمپین را قرائت کرد که با استقبال حاضرین مواجه شد.آخرین دستور جلسه کنفرانس انتخاب کمیته جدید بود. کنفرانس آلمان ١٧ نفر را برای عضویت در کمیته انتخاب کرد. اعضای منتخب عبارتند از:

طه آزادی، تیمور امجدی، نازنین برومند، طه حسینی، شهلا خباززاده، سیامک زارع، محبوبه سیاهمردی، محمد شکوهی، مریم صادقی، طغری قره گوزلو، ناصر کشکولی، محمد امین کمانگر، نوید محمدی، شهناز مرتب، سیامک مکی، جمیله میرکی، خالد ناصری.

بلافاصله بعد از کنفرانس کمیته جدید تشکیل جلسه داد. در این جلسه محمد شکوهی برای دبیری کمیته و نوید محمدی برای خزانه داری آلمان انتخاب شدند. در کنفرانس سه نفر به عضویت حزب درآمدند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

١٧ آوریل ٢٠١٨

 

گزارش تصویری از کنفرانس

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=835868739950972&set=pcb.835869186617594&type=3&theater

 

https://www.facebook.com/wpiran/photos/pcb.1865074143526515/1865069596860303/?type=3&theater

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1050090918461919&set=pcb.2020256424879911&type=3&theater&ifg=1

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1049559735181704&set=pcb.2019823408256546&type=3&theater&ifg=1

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1049562195181458&set=pcb.2019824228256464&type=3&theater&ifg=1

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …