پایان جمهوری اسلامی از زبان دست اندرکارانش

چند روز پیش ٢٦ دی سالروز فرار شاه در سال ٥٧ از ایران و خاطره روزهای هیجان انیگز فریاد شادمانی مردم ایران را پشت سرگذاشتیم. شادی ای که متاسفانه دوام زیادی نیاورد و با تهاجم دار و دسته خونخوار خمینی به خون کشیده شد و شد آنچه که میدانیم. اما این روزها واقعا فضای جامعه به آن روزهای انقلاب و سرنگونی دیکتاتوری آریامهری بسیار شباهت پیدا کرده است. حتی بعضی از دست اندرکاران دیروز و امروز خود حکومت این مشابهت را می بینند و بر خود میلرزند. برخی هم در رقابتهای جناحی از آن استفاده میکنند. از جمله اسنفدیار رحیم مشایی معاون کذایی احمدی نژاد رئیس جمهور سابق حکومت در یادداشتی بمناسبت ٢٦ دی ٥٧ و فرار شاه نوشته است “اگر شاه از همان سال ٥٦ پیام مردم را میشنید آیا مجبور به فرار در سال بعد میشد؟ او ادامه میدهد که ” ۲۶دی‌ها در همه‌ جوامع نشان می‌دهد که هر کس حساب خود را از مردم جدا می‌کند، با از‌دست‌دادن شأن خود، روزی باید سرافکنده و ذلیل از مردم جداشود!” او در پایان نوشته اش نوشته است “باید به این نکته توجه داشت که اگر شاه در ۲۶دی‌ماه۵۶، با قبول اشتباهات و خطاهای دستگاه ‌حکومتی،از مردم عذر می‌خواست و به اصلاح امورهمت می‌کرد، شاید دیگر ناچار نمی‌شد در ۲۶دی ‌ماه از کشور بگریزد!”
اما مشایی در ادامه به جمهوری اسلامی هشدار میدهد که حتی برای این عقب نشینی هم دیگر دیر شده است و بقول یک روزنامه حکومتی میگوید “پایان نظام اسلامی فرار رسیده است”. او میگوید “.از این‌رو، باید دانست که برای جبران اشتباهات و اصلاح رویه‌ها و مبنا قراردادن منافع و نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی و… همیشه فرصت وجودنخواهدداشت و شاید ۲۶دی‌۹۷ برای انجام یک اصلاح فراگیر و بزرگ دیر باشد و شاید ملت دیگر اعلام تغییر روش‌ها از سوی برخی مسئولان و پیوستن به صف مردم را از آنان نپذیرد”
این واقعیتی انکار ناپذیر است که جمهوری اسلامی به سراشیب سقوط افتاده است. و امثال مشایی ها هم دقیقا به همین دلیل زبانشان بروی رقبای حاکم بلند شده است و میخواهند در این برهه حساس خودرا همراه مردم نشان دهند. بگذار اینها هرچه بیشتر به جان هم بیفتند. ما مردم مصمم تر راه خودرا میرویم. جالب است که دیگر هیچکدامشان امیدی به نجات نظامشان ندارند و طرفداران “اصلاحات” و استحاله هم به لکنت افتاده اند. فقط میخواهند گلیم خودرا از آب بیرون بکشند. واقعا این روزها را روزهای مهمی است. زنده باد انقلاب مردم برای سرنگونی حکومت اسلامی!

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …