پخش «اعترافات اجباری» نوید افکاری از تلویزیون حکومت

تلویزیون دولتی ایران شامگاه شنبه، ۱۵ شهریور، برنامه‌ای با مضمون «اعترافات» نوید افکاری، نایب قهرمان کشتی نوجوانان ایران، پخش کرد؛ اعترافاتی که نوید افکاری گفته است «زیر فشار مداوم شکنجه» از او گرفته شده است.

نوید افکاری، ۲۷ ساله، متهم است که در جریان اعتراضات آبان ماه یکی از مأموران امنیتی شرکت آب و فاضلاب در شیراز، به نام حسن ترکمان، را کشته است.در اعترافات پخش شده از تلویزیون او می‌گوید که «دوبار به آن فرد ضربه زده بود.»

حسن یونسی، وکیل آقای افکاری، می‌گوید که هیچ مدرک روشنی برای اثبات گناهکار بودن موکل او در دست نیست.حسن یونسی در یک پیام توئیتری نوشته است که: «هیچ تصویری از لحظه ارتکاب جرم (قتل مرحوم حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا) وجود ندارد. فیلم مورد ادعا مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.»

همزمان با افزایش درخواست‌های داخلی و خارجی برای لغو حکم اعدام نوید افکاری، حسن یونسی، روز شنبه اعلام کرد که این سه برادر از بند عمومی زندان عادل‌آباد شیراز به «مکان نامعلومی» منتقل شده‌اند.تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی مکرراً اعترافاتی را که از زندانیان سیاسی گرفته می‌شود پخش می‌کند. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …