پرستاران سنندج و فسا و رشت نیز دست به تجمع و اعتراض زدند

پرستاران سنندج و فسا و رشت نیز دست به تجمع و اعتراض زدند

رئوس کمپین مطالباتی شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

امروز یکم آذر ماه روز پرستار است. شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران طی بیانیه ای بر  پیگیری کارزار مطالباتی خود تاکید کرده  و در بخشی از بیانیه آنها چنین آمده است:” با نزدیک شدن به روز پرستار بار دیگر مسئولان با برپایی سمینارها و گردهماییها  وعده های توخالی تحویل ما پرستاران داده  و همچنان  بی حقوقی و تبعیض  گریبانگیر ما خواهد بود. و کرامت شغلی و انسانی ما را در به قهقرا بردن معیشت مان لگد مال میکنند. ما پرستاران دیگر حاضر به بردگی و تمکین کردن در برابر حقوقهای تکه پاره شده و زیر خط فقرنخواهیم بود. با تجمع و اعتراض برنامه های نمایشی روز پرستار را به اعتراض و پیگیری مطالباتمان بدل خواهیم کرد”.

تجمع امروز پرستاران در فسا و سنندج و رشت صورت گرفت. پرستاران در سطح سراسری به عدم پرداخت تعرفه ها و اضافه کاری و دیگر طلبهای پرستاران و تبعیض در پرداختی ها و شرایط بد معیشتی اعتراض دارند.

 موج جدیدی از اعتراضات پرستاران آغاز شده و در روزهای اخبر در شهرهایی چون رشت،  صومعه سرا، کرمانشاه، ارومیه ، کاشان، آران و بیدگل، تهران، یزد، اسلام آباد غرب و اراک پرستاران تجمع داشته اند. امروز در سنندج جمعیت قابل توجهی  در تجمع مقابل استانداری شرکت داشتند. در فسا پرستاران و کادر درمان بیمارستان آموزشی درمانی ولی‌عصر برای دومین روز تجمع داشتند و با فریاد شعارهایشان خواهان برکناری  مهدی رضائیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر شدند.

در رشت پرستاران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات از تیر ۱۴۰۱، اضافه کاری اجباری و عدم رعایت شان و منزلت انسانی پرستاران در برابر دانشگاه علوم پزشکی تجمع کرده و صدای اعتراضشان را بلند کردند. در تجمعات این روز پرستاران  شعار میدادند: “وعده، وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن”، “یک اختلاس کم بشه، حق ما داده میشه”، “با کرونا جنگیدیم، حمایتی ندیدیم”.

بیانیه کارزار مطالباتی شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران پانزده بند است که رئوس آن عبارتند از: افزایش حقوقها متناسب با میزان واقعی نرخ تورم و رشد روز افزون آن،. دریافتی هیچ پرستاری نباید از سی میلیون که سقف خط فقر است، کمتر باشد،  اجرای درست و غیر سلیقه ای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بدور از هرگونه تبعیضی  و روشن بودن موازین محاسبه تعرفه گذاریها، ترمیم دریافتی پرستاران بابت این تعرفه گذاریها از زمان اجرا گذاشته شدن آن،  قطع اضافه کاریهای اجباری، لغو اضافه کاری اجباری و در صورت توافق  سقف اضافه کاری نباید  بیش از ۸۰ ساعت در ماه باشد، توزیع استاندارد نیرو بر اساس حجم کار و جذب و استخدام پرستاران دوره کرونا ، حذف مسئولیتهای خارج از شرح وظایف مصوب پرستاران، اجرای بدون قید و شرط و درست و دقیق قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران، افزایش حق الزحمه اضافه کاری پرستاران منطبق با قانون اضافه کاری وزارت کار ( اضافه کاری پرستار با نرخ زیر ۲۵ هزار تومان پرداخت میشود و هیچگونه تناسبی با مبالغ اضافه کاری سایر اقشار ندارد )، محاسبه حق اضافه کاری بابت روزهای تعطیلی اعلامی از سوی دولت در طی سال که برای تمامی ارگانها به غیر از کادر درمان محاسبه می شود، اصلاح مبالغ حق مسکن متناسب با نرخ تورم و تسهیلات لازم برای تهیه مسکن، تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و پیمانی به وضعیت دایمی و داشتن امنیت شغلی، تخصیص مبالغ درخور شان و متناسب با هزینه ها جهت پرداخت مزایای معیشتی ( خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و سلامت…) و رفاهی ( شامل تفریحی، ورزشی و…)، توقف اخراجها و بازگشت به کار پرستاران اخراجی، بالا بردن استاندارد بهداشتی و تجهیزاتی بیمارستانها و مراکز درمان در حد قابل قبول، پرداخت هزینه های لباس و  مجهز بودن بیمارستان به وسایل کامل بهداشتی از جمله دستکش و ماسک و غیره، درمان رایگان برای همه مردم.

از اعتراضات و خواستهای پرستاران وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ آبان ۱۴۰۲،  ۲۱ نوامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …