پروین معاذی: نگاه هفته

نگاه هفته؛ (حکومتی ها میگویند: (“دیوار خشم، آجر به آجر در حال چیده شدن است.”)، (پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی اعدام شده ممنوع‌الخروج شدند)، (اعتراض کارگران شهرداری مریوان به پرداخت نکردن حقوق هایشان)، ( نان گران شد.)

تهیه کننده؛ پروین معاذی

پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی اعدام شده ممنوع‌الخروج شدند
محمد حسین‌پناهی و شرافت زرینی (دایه شریفه)، پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی اعدام شده به دستور وزارت اطلاعات ممنوع‌الخروج شدند.
((رامین حسین پناهی چهره شناخته شده از زندانیان سیاسی در ایران است. برای آزادی رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی کمپین بین المللی وسیعی سازماندهی شد. حکومت اسلامی این سه زندانی سیاسی را علیرغم حمایتهای بین المللی روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ متاسفانه اعدام کرد. در اعتراض به این اعدامها مردم کردستان در روز ۲۱ شهریور۹۷ دست به اعتصابی عمومی زدند و اعدام های جنایتکارانه روز ۱۷ شهریور را با شکست روبرو ساختند.
ممنوع الخروج شدن پدر و مادر رامین حسین‌پناهی محکوم است. پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، از شخصیتهای مبارز و مدافع پیگیر مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی هستند. اقدام به ممنوع الخروج شدن پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، موجبات عکس العمل زیادی در میان مردم و مدافعین انسانی را داشته و تنفر مردم از حکومت اسلامی قاتل را عمیق تر کرده است.!))

اعتراض کارگران شهرداری مریوان به پرداخت نکردن حقوق هایشان
پرداخت نکردن حقوق کارگران، جنایتی آشکار توسط حکومت اسلامی است! کارگران شهرداری مریوان خطاب به شهردار شهر مریوان اعلام کرده اند: «که کمتر از نیمی از حقوق ماه ۱۰ پارسال را پرداخت نموده اند … آن هم برای مخارج حدود ۲ ماه یک خانواده در این اوضاع ..؟! واقعا بر چه مبنایی هزینه ها را تخمین زدید..؟! وجدانا این مبلغ هزینه خرجی چند ساعت خودتان است…؟ البته یادمان نرفته که فرمودید حقوق‌ها را تسویه کردیم …اما جالب اینجاست که معلوم نیست که عیدی کامل سال ۹۹ و حقوق سه ماه ۱۰و۱۱و۱۲ پارسال را چه کسی باید پرداخت نماید؟!»
((از سال ١٣٩٨ تاکنون کارگران شهرداری مریوان به پرداخت نکردن حقوق هایشان اعتراض میکنند. گوش شنوایی از طرف مقامات شهرداری و شهرداری حکومت اسلامی وجود ندارد. ما بارها کارگران شهرداری را به مبارزه ای پیگیر و اعتصاب فراخوانده ایم. قدرت اعتراض کارگران شهرداری برای دریافت حقوق هایشان در گرو اعتصاب و حمایت مردم شهر مریوان و حمایت فعالین اجتماعی از آنها است.
کارگران شهرداری مریوان! شما با اعضای خانواده هایتان جمع بزرگی هستید. مردم شهر نیز با شما هستند. آنها را به میدان بیاورید. کلید رسیدن به خواست هایتان اتحاد شما،‌ پیگیری مبارزه و بویژه به میدان آمدن مردم شهر و کارگران سایر مراکز کارگری و بویژه خانواده های شما هستند و این شما هستید که میتوانید آنها را به میدان بیاورید. تجربه کارگران هپکو اراک، هفت تپه و فولاد اهواز نشان داد که تنها راه جلب همبستگی دیگران و حضور فعال آنها در تجمعات اعتراضی شما در مرکز شهر است.
شما شایسته زندگی انسانی با بالاترین استانداردها هستید. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری مردم شهر مریوان و در پیشاپیش آنها خانواده های شما را به حمایت از مبارزه شما و پیوستن به اعتراضات شما فرامیخواند!

عجز و ترس حکومت اسلامی از روز کارگر
در آستانه روز جهانی کارگر نیروهای مفلوک حکومت اسلامی سیاست دستگیری و تهدید را شروع کرده است.
“مهدی صیفی”، “عطاالله رضا ربابی”، “مرضیه غلام‌ویسی” و “سیروان عبداللهی” از اعضای کمپین “ژیانه‌وه‌ی کردستان” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
فردین رحیمی از سنندج هم جزو بازداشت شدگان است.
در پیرانشهر “رسول عبدالله‌نژاد”، و در اشنویه “ابراهیم حسینی”، “نورالدین و صلاح حسینی” هم بازداشت شده اند.
مبارزه علیه دستگیری ها عرصه ای دائمی و هر روزه مردم در کردستان است. حکومت اسلامی در کردستان روی موجی از تنفر و نارضایتی توده های مردم می کوشد بقا و حاکمیت جنایتکارانه اش را حفظ کند. دستگیری فعالین اجتماعی سیاست ناکام و رسوا شده ای است.

ادامه بلاتکلیفی جمال یوسفی و حسین ابراهیم حمزه
دو زندانی به‌ نام‌های “جمال یوسفی” اهل روستای “مشیرآباد” و “حسین ابراهیم حمزه” اهل روستای “قره‌گل” از توابع بوکان در زندان شهرستان مهاباد همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

نان گران شد.
قیمت جدید نان از (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) اجرایی می‌شود، نان لواش از ۲۵۰ به ۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. طی دو هفته گذشته خرید مرغ گران شد و به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسید.
سریال گرانی اجناس ادامه دار است. هر روز به نرخ فروش اجناس خوراکی، بهداشتی، دارو و دیگر نیازمندیهای مردم از جمله اجاره مسکن افزوده میشود. گرانی و مبارزه مردم علیه گرانی چالش روزانه ای شده است.
در آبان و دی ماه ٩٨ کارگران و مردم با شعار نه به گرانی و فساد در بیش از صد شهر دست به اعتراضات توده ای زدند. مردم به تنگ آمده از حاکمیت دزدهای حرفه ای و اختلاس شعار نه به گرانی را به شعار «نابود باد حکومت اسلامی» تبدیل کردند. مردم در کف خیابانها نه محکم به حکومت اسلامی علیه گرانی را اعلام کردند.
شرایط نابسامان و شکاف جناح ها از منظر فکری و اتاق های خودی و دست اندرکاران حکومت اسلامی دیدنی است. اینها که از جامعه غوطه ور در خشم و خشونت صحبت میکنند، همانهایی هستند که امروز در پازل سیستم حکومت اسلامی در حال صحنه گردانی هستند. خشم و نفرت مردم از نظام اسلامی را دیده اند و بیان میکنند.
روزنامه های داخلی: “جامعه غوطه‌ور در خشم و خشونت است”
روزنامهٔ همدلی چاپ تهران در مورد وضعیت انفجاری جامعه نوشت: “دیوار خشم، آجر به آجر در حال چیده شدن است.” عدم بهبود وضعیت و ادامه‌دار بودن (وضعیت) آتش خشم مردم را اضافه می‌کند، هم‌چنین برخوردهای خشن با مال باختگان مانند تجمع‌های اعتراضی اخیر بر تنور این خشم می‌دمد.
این منبع با نگرانی نوشت:”وقتی سازوکارهای قانونی موجود نمی‌توانند به مطالبه‌گری (اجتماعی) پاســخ دهد، مجددا آجری بر روی دیوار خشم گذاشته می‌شود، این همان جامعه غوطه‌ور در خشم و خشونت است”.

نه از تاک نشانی باقی می‌ماند نه از تاک نشان!
روزنامه شرق به نقل از علیرضا بهشتی نزدیک به اصلاح طلبان نوشته است: “این وضعیت خطرناکی است و باید بدون مجامله برای آن چاره‌ای اندیشید وگرنه ممکن است راه‌ حل در جاهایی دیگر جست‌وجو شود، جاهایی که ممکن است از ناکجاآباد سر در بیاورد”.
روزنامه اعتماد هم به نقل از یک جامعه شناس نوشته است: “چگونه می‌توان این فهم و ادراک را در ساختار سیاسی کشور ایجاد کرد که در صورت برطرف نکردن نارضایتی‌ها و معایب ساختاری رفتاری درون حاکمیت، این امکان وجود دارد که نه از تاک نشانی باقی بماند و نه از تاک‌نشان.

بیاییم تا دیر نشده! صدای مردم را بشنویم
ابراهیم متینیان، عضو مجلس ولایت از رامهرمز و رامشیر گفته است: “بیاییم از بازی های سیاسی دست بکشیم، تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده اما تبر تیز سوء‌ مدیریتها و بی‌ تدبیریها مؤثرتر از تیشه کُند تحریم‌های دشمن بر پیکره مردم و اقتصاد کشور می‌کوبد. بیاییم تا دیر نشده صدای مردم را بشنویم” .
وی گفت: “سهم مردم مظلوم رامهرمز و رامشیر از نفت، فقط دود و آلودگی هوا و بیماری های حاصل از این آلودگی ها است. بیکاری و سردرگمی جوانان ما از معضلات اساسی امروز جامعه است در حوزه انتخابیه بنده نرخ بیکاری به قدری زیاد است که بیان آن شرم‌آور است”.
مهرداد ویس کرمی عضو دیگر مجلس ولایت نیز به دروغ گفتن به مردم و تنفر و بی‌اعتمادی مردم به حکومت اعتراف کرد و گفت: «از بس متأسفانه دروغ گفتیم مردم اعتماد به حرف های مسئولان ما ندارند.»

ایسکرا ۱۰٩۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …