پزشکان بدون مرز: سیستم بهداشت و درمان غزه رو به فروپاشی است

سازمان پزشکان بدون مرز اوضاع درمانی نوار غزه را ناگوار خوانده و هشدار داده که کمبودهای موجود، رسیدگی پزشکی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. بیمارستان کمال عدوان به دلیل کمبود سوخت، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید، به دلیل اوضاع ناگوار انسانی در نوار غزه، پرسنل بهداشت و درمان آن‌جا به‌سختی قادر به تأمین درمانی بیماران است.

مینی نیکولای، رئیس این سازمان، سیستم بهداشت و درمان غزه را رو به فروپاشی خوانده و می‌گوید، این سیستم “مورد حمله قرار گرفته است.”

او می‌افزاید که مردم غزه تحت شرایط فاجعه‌بار زندگی می‌کنند: «آن‌ها ناامیدند و سرپناه‌های موقت دارند. هوا سرد است و غذای کافی وجود ندارد.»

نیکولای کمبود آب آشامیدنی و اوضاع ناگوار رسیدگی درمانی را مزید بر علت می‌شمارد و می‌گوید، امدادگران این سازمان در چادرهای خود باید به زخمی‌ها رسیدگی کنند و به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی بسیاری‌ از زخم‌ها عفونی می‌شوند.

بیمارستان کمال عدوان در جبالیا در شمال نوار غزه به دلیل کمبود سوخت فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است. احمد کحلوت، رئيس این بیمارستان می‌گوید، این موضوع وضعیت را بدتر از پیش کرده و باعث شده که هزاران بیمار از رسیدگی درمانی محروم شوند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …