“پسر جهان” در معرض خطر اعدام!توماج باید فورا آزاد شود!

دادگاه دوم توماج صالحی خواننده رپ مخالف جمهوری اسلامی، خواننده محبوب مردم، که روز یکشنبه ۱۱ تیرماه در اصفهان به ریاست جلادی به نام براتی برگزار شد، او را به افساد فی‌الارض متهم کرده است. اتهامی که خطر مجازات اعدام دارد.

 امیر رئیسیان وکیل توماج گفته است تصمیم دادگاه بر اساس قوانین حکومت در عرض یک هفته به وکلای او ابلاغ خواهد شد. توماج متهم شده است که به نشر اکاذیب پرداخته و با رسانه‌های خارجی مصاحبه کرده و این مصداق همکاری با دولت متخاصم است. او همچنین متهم است که با دعوت مردم به بیان خواسته‌ها و مطالبات خودشان، مرتکب دعوت به آشوب و اغتشاش شده و بعلاوه علیه نظام تبلیغ کرده و به خمینی و خامنه‌ای توهین کرده است.

توماج در شعرهایش به فساد در نظام و زندان و شکنجه و اعدام و فقر و محرومیت مردم پرداخته و به همین دلیل به خواننده‌ای محبوب در میان مردم تبدیل شده است. اتهامات وارده به او نیز به هر درجه واقعیت داشته باشد، به همان درجه موجب محبوبیت توماج و احترام جامعه و مردم به ستوه آمده از او شده است. یک جامعه علیه حکومت فاسد اسلامی و علیه خامنه ای و خمینی شعار میدهند و عکس سران حکومت را به آتش میکشند. جرم توماج همان جرمی است که یک جامعه بپاخاسته در آن شریک است.

نه فقط مردم ایران و همه ایرانیان ساکن خارج از کشور بشدت نگران وضع این فرزند محبوب آزاده و هنرمند و دلیر خود هستند، بلکه موجی از نگرانی در جهان براه افتاده است. سه نماینده پارلمان اتریش، ایتالیا و آلمان که کفالت سیاسی او را بر عهده گرفته بودند با انتشار ویدئویی ابراز نگرانی کرده‌اند. هفته گذشته انجمن قلم آمریکا محاکمه توماج صالحی در پشت درهای بسته و بصورت غیر شفاف را محکوم کرد و خواستار تبرئه و آزادی فوری وی شد. امروز دوشنبه ١٢ تیر توماج صالحی طی مراسمی بعنوان شهروند افتخاری شهر فلورانس پذیرفته شد و شبنم خسروی دختر خاله توماج هنگام دریافت این عنوان گفت که “توماج نه فقط پسر ایران که جهان است و هنر هیچ مرزی ندارد”. اقبال اقبالی، دایی توماج صالحی نیز طی بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد از مردم داخل و خارج ایران و همه مدافعان آزادی خواست که به کارزار آزادی توماج بپیوندند.  

حزب کمونیست کارگری چون همیشه همراه مردم ایران و همه مدافعان آزادی و انسانیت در سراسر جهان با تمام قوا در کارزار آزادی فوری و بی قید و شرط توماج صالحی شرکت میکند و تمام اعضا و دوستداران خود و همه کوشندگان راه آزادی در ایران و جهان را فرا می‌خواند که حتی یک لحظه را هم در تلاش برای آزادی فوری توماج عزیز از دست ندهند!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ تیرماه ۱۴۰۲، ۳ جولای ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …