پمپئو:ما به دنبال تغییر در رفتار رژیم ایران هستیم

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده گفت:«چیزی که ما به دنبال آن هستیم، تغییر رفتار رژیم است. ما مسائلی با نظام حاکم در ایران داریم و آن‌ها را هم گفته‌ایم، ولی از ابزارهای خود استفاده می‌کنیم تا در نهایت صدای مردم ایران شنیده شود.»

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۵ بهمن و در حاشیه کنفرانس ورشو در گفت‌وگو با نیوشا بقراطی از رادیو فردا، در پاسخ به این پرسش که شاید به رغم خروج آمریکا از توافق اتمی موسوم به برجام با ایران، هنوز بخشی از امضا‌کنندگان خواهان بقای آن باشند، گفت: «ائتلاف ما قدرتمند است. ما در همین کنفرانس و در جریان بحث، حتی یک نفر، چه از کشورهای عربی، چه آسیایی، چه آمریکای جنوبی، نگفت که تهدید ایران جدی نیست. همه از تهدید واقعی جمهوری اسلامی ایران علیه شهروندان خود آگاه هستند. ما در مورد آن حرف زدیم.

او افزود: «البته که برای روبرو شدن با مشکل، اختلاف دیدگاه وجود دارد. اروپایی‌ها به برجام روی آوردند و ما تصمیمی کاملا متفاوت گرفتیم. ما نظرمان این است که هر پولی که به ایران داده شود، می‌رود دست قاسم سلیمانی تا شر به پا کند و از آن مهم‌تر، به ضرر مردم ایران است.»

پمپئو: هدف ما مجازات مردم ایران نیست،‌ برعکس جلوگیری از به هدر رفتن ثروت‌ آنها است

مایک پمپئو گفت: «ما مصمم هستیم که صدای مردم ایران شنیده شود. ما همه را امروز جمع کرده و دیدگاهمان را گفتیم و اطمینان داریم امروز بیش از هر زمانی با توافق کامل در مورد تهدیدهای خاورمیانه از جلسه بیرون آمدیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده گفت:‌«جلسه امروز تاریخی بود. ما اسرائیل‌ها و فلسطینی‌ها را داشتیم که سر یک میز نشسته و در مورد خطری که از ایران می‌آید، گفت‌وگو کردند. این حرکتی که واشنگتن آن را دیکته کرده باشد نبود. ما البته نگرانی‌های خود را از خطر جمهوری اسلامی بیان کرده‌ایم و تمامی امکانات را به کار می‌گیریم تا صدای مردم ایران شنیده شود.»

آقای پمپئو افزود: «ما خواهان تغییر در رفتار رژیم هستیم. ما می‌خواهیم مثل یک کشور نرمال عمل کنند. من در ماه مه ۱۲ شرط تعیین کردم که جمهوری اسلامی ایران باید رعایت کند، تا بتواند به جامعه جهانی بازگردد. ما همین طور این سیاست را دنبال می‌کنیم و وقتی به آن برسیم، خاورمیانه‌ای امن‌تر خواهیم داشت.»

او اضافه کرد:‌«این که چطور رفتار رژیم تغییر کند، بسته به خواست مردم ایران است. این مردم ایران هستند که صدای خود را خواهند رساند. مردم ایران، ملتی توانا، هوشمند با تاریخی غنی هستند. به طور کامل این توانایی را دارند که برای خود تصمیم بگیرند. همان‌طور که این تغییر رفتارها روی می‌دهد، ما به دنبال ایجاد امنیت در کل خاورمیانه و ایجاد زندگی بهتر برای مردم ایران هستیم و هر آن‌چه در توان داریم انجام می‌دهیم تا صدای مردم ایران شنیده شود؛‌ مردم ایران می‌خواهند به روزی برسند که دیگر تهدیدی برای دیگر مردم خاورمیانه و جهان نباشند.»

هشدار مایک پمپئو به جمهوری اسلامی: آمریکا نظاره‌گر اعمال مخرب ایران نمی‌ماند

مایک پمپئو با اشاره به ادعای مطرح شده از سوی جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی، که ربطی فرضی بین حادثه حمله به اتوبوس سپاه پاسداران و برگزاری کنفرانس ورشو را مطرح کرده بود، گفت: «آمریکا هیچ ارتباطی با آن نداشت. من شنیده‌ام این آقای ظریف دارد می‌رود تا در کنفرانس امنیتی مونیخ با اروپایی‌ها دیدار کند. من از آن کشورهای اروپایی می‌خواهم وقتی آقای ظریف را دیدند بگویند این چه حرف گستاخانه‌ای است که زده است. بعضی می‌گویند که این آقا میانه‌رو است، ولی وقتی کسی آمریکا و اسرائیل را به انجام قتل متهم کند، این دیگر میانه‌رو نیست. این‌ها نشانه‌هایی هستند که آقای ظریف و آقای روحانی به همان اندازه انقلابی هستند که دیگر رهبران نظام جمهوری اسلامی هستند.»رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …