پمپئو: اروپا هم با ما موافق است که برجام دیگر عملی نیست

در بخشی از کنفرانس خبری پرزیدنت ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده درباره ایران سخن گفت. او گفت: در گفت‌وگو با همپیمانان اروپایی به این نتیجه رسیدیم که توافق اتمی برجام با این چارچوب عملی و اجرایی نیست و نمی‌تواند ثبات در منطقه ایجاد کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما با همپیمانان اروپایی‌مان گفت‌وگوهای خیلی خوبی داشتیم و تایید کردند حملات در عربستان سعودی کار ایران بوده، که من و پرزیدنت ترامپ گفته بودیم و آن‌ها هم حالا به ما پیوستند.

مایک پمپئو افزود: ملاقات‌هایی با متحدان در خاورمیانه و سران کشورهای شورای همکاری خلیج داشتیم. ما می‌خواهیم راه‌حلی صلح آمیز با جمهوری اسلامی ایران پیدا کنیم. ولی تصمیم‌گیری با ایران است؛ آیا می‌خواهند خشم و خشونت و نفرت و همان طور که پرزیدنت ترامپ گفت، عطش آن‌ها به خون متوقف می‌شود یا نه.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: امیدوارم نتیجه‌ای حاصل شود که برای همه خوب باشد و ما اطمینان پیدا می‌کنیم آن‌ها هیچگاه به بمب اتمی دستیابی نداشته و نتوانند موشک‌های بالیستیک خود را برای تهدید تمام جهان استفاده کنند. استیون منوشن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده هم پس از آقای پمپئو و در سخنانی کوتاه به ایران اشاره کرده و گفت: در مورد کمپین فشار حداکثری، گفت‌وگوی خوبی با همپیمانان خود داشتیم و اروپایی‌ها گفتند آن را اجرا می‌کنند و هیچ‌کاری را بدون اجازه ما انجام نخواهند داد. رادیو آمریکا

https://ir.voanews.com/a/un-us-iran-pompeo/5098703.html

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …