پمپئو: بخشی از استراتژی ما بیرون راندن جمهوری اسلامی از سوریه است

مایک پمپئو با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد بودجه درخواستی وزارت خارجه آمریکا به سوالات اعضای کنگره پاسخ داد.

آقای پمپئو روز چهارشنبه هفتم فروردین درباره نگرانی‌ اعضای کنگره در مورد خروج آمریکا از سوریه و احتمال قدرت گرفتن ایران گفت: «استراتژی ما طوری تنظیم شده که چنین امری روی ندهد.»

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «ما با تمام متحدان کار می‌کنیم تا در سوریه روابط به سمتی نرود که ایران و روسیه در آن دست بالا را داشته باشند. این یک استراتژی فراگیر است.»

در این جلسه ابتدا «الیوت انگل» رئیس دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان سخنرانی کرد.همچنین «مایکل مک‌مال» نماینده ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ابتدای این نشست سخنرانی کرد

نمایندگان کمیته در مورد ونزوئلا که مسئله روز است، پرسیدند و گفتند چطور می‌شود نیکلاس مادورو را محدود کرد. آقای پمپئو گفت: «ما همواره خطر را بررسی می‌کنیم. نزدیک به ۶۰ کشور رهبر مشروع کشور را انتخاب کرده‌اند. روسیه و کوبا همین‌طور از مادورو حمایت می‌کنند که به خرابی اقتصادی ونزوئلا ادامه می‌دهند. و خطر آشوب را بالا می‌برد.»

او افزود: «این روند طولانی است. فروپاشی اقتصاد کشور ونزوئلا نتیجه تحریم‌های آمریکا نیست چیزی است که سالیان سال آن را با اقتصاد سوسیالیستی نابود کرده‌اند. با بیرون کردن مادورو و اطرافیانش، آمریکا و جهان به بازسازی اقتصادی کمک می‌کنند.»رادیو آمریکا

نسخه کامل سخنرانی‌های سران کمیته و وزیر خارجه آمریکا را از فیسبوک صدای آمریکا ببینید:

https://www.facebook.com/voapersian/videos/391014818117230/

اینرا هم بخوانید

بدهی ۴۴ هزار میلیاردی آموزش و پرورش به فرهنگیان

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که آموزش و پرورش ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی به …