پنتاگون از کشتن 100 عضو القاعده در سوریه خبر داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه جمعه 20 ژانویه 2017 در بیانیه اعلام کرد که در حمله هوایی به یکی از پایگاه‌های وابسته به شبکه «القاعده» در سوریه، یک‌صد نفر از اعضای آن کشته شدند.

طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا این حمله هوایی روز پنجشنبه هنگامی که نیروهای وابسته به القاعده در یک پادگان آموزشی در ادلب خود را برای آموزش آماده می کردند، مورد حمله قرار داد.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون این حمله هوایی که به کشته شدن 100 عضو القاعده و نابودی کامل پادگان آموزشی آنها منجر شد باعث می شود که عملیات آموزشی نیروهای این گروه تروریستی در سوریه مختل و مانع همکاری یا پیوستن برخی از گروههای سوری‌ها به القاعده می شود.

این حمله یک روز قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و یک روز بعد از کشته شدن 80 تن از افراد داعش در بمباران هوایی آمریکا در لیبی انجام شده است.

یک مسئول بلند پایه در پنتاگون کخ نخواست نامش فاش شود گفته است که این حمله هوایی با استفاده از جنگنده‌های «B- 52» و هواپیمای بدون سرنشین و شلیک 14 راکت انجام گرفت.

سخنگوی پنتاگون گفت طی ماه اول سال جدید تا حمله روز پنجشنبه حدود 150 عضو القاده بوسیله جنگنده های آمریکایی کشته شدند.

وی افزود: «پادگان شیخ سلیمان که در ادلب مورد حمله نیروی هوایی پنتاگون قرار گرفت از سال 2013 برای آموزش نیروهای القاعده در سوریه تاسیس شده بود».

وی اظهار داشت :«اطمینان کاملی وجود دارد که در میان کشته‌شدگان در پی این حمله، شهروندان عادی وجود ندارند.»

روز گذشته نیز تلویزیون العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه، گزارش داد که در جریان یک حمله هوایی از جنگنده ای ناشناس 40 نفر از شبه نظامیان «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) کشته شدند.العربیه

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …