پنتاگون تقویت حضور نظامی در عربستان را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعزام ۵۰۰ نیروی نظامی را به عربستان سعودی تایید کرده است.

پنتاگون می‌گوید این نیروها در ماه مه سال آینده (۲۰۲۰) برای رویارویایی با تهدیدات ایران به منطقه اعزام می‌شوند.

هم‌زمان، تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است.

پنتاگون در هماهنگی با مقامات عربستان سیستم دفاع هوایی پاتریوت و گردانی از جنگنده‌های استیلت F-۲۲را برای ایجاد نیروی بازدارنده بیشتر در مقابل تهدیدات جدی به این کشور اعزام می‌کند.

از دو روز پیش شماری از رسانه‌های آمریکایی به نقل از وزارت دفاع اعلام کردند که آمریکا برای تقویت حضور نظامی‌اش در عربستان به “پایگاه هوایی امیرسلطان” نیرو اعزام می‌کند. این پایگاه در استان الخرج در مناطق کویری عربستان واقع است.

ماه گذشته هم دولت آمریکا تایید کرد که قصد دارد حدود یک هزار پرسنل نظامی به خاورمیانه اعزام کند، اما مشخص نکرد که این نیروها در کدام کشورها مستقر خواهند شد.

خبر اعزام این نیروها در حالی گزارش شده که به دنبال تحریم نفتی ایران توسط آمریکا و حملاتی به کشتی های تجاری در منطقه خلیج فارس و دریای عمان و توقیف نفتکش‌ها تنش در این منطقه شدت گرفته است.

عربستان سعودی و آمریکا از دیرباز همکاری گسترده نظامی داشته‌اند و عربستان از خریداران عمده تسلیحاتی آمریکایی از جمله تجهیزات دفاع ضد موشکی است. این همکاری از زمان حمله نظامی عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ گسترش یافت و چند هزار نظامی آمریکایی در عربستان مستقر شدند. حضور نظامی ایالات متحده در این کشور در مقیاس محدودتر ادامه داشته است.

علاوه بر عربستان، آمریکا دارای پایگاه‌هایی در بعضی دیگر از کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله بحرین، عمان و قطر است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پرونده کرسنت:ساختمان ۸۰۰ میلیون دلاری صندوق نفت در لندن آستانه توقیف  

دادگاهی در لندن، ایران را در موضوع قرارداد کرسنت محکوم کرده و ساختمان صندوق نفت …