پیام حمید تقوایی بمناسبت ١٧ اسفند، ٨ مارس روز بزرگداشت جهانی “زن زندگی آزادی” است!

امسال روز جهانی زن روز برآمد کوبنده دیگری در انقلاب زن زندگی آزادی است. ما اکنون درگیر نبرد با وحشیانه ترین جنایت حکومت، یعنی حمله شیمیایی به مدارس هستیم و روز جهانی زن روز تشدید این نبرد و تعرض سراسری و قدرتمند دیگری به جانیان حاکم است.

جنبش آزادی زن علیه رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی با اولین اعتراض توده ای به حجاب اجباری در ١٧ اسفند ٥٧ شروع شد و با قیام ویدا موحد و دختران خیابان انقلاب، با خودسوزی سحر خدایاری علیه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاهها، و با مبارزات گسترده علیه آپارتاید جنسیتی و اسیدپاشی و قتلهای ناموسی و علیه تمام تبعیضات و بیحقوقیها و توهین و تحقیرهائی که جمهوری اسلامی به زنان و به همه مردم ایران تحمیل کرده است، ادامه یافت. این مبارزات بی امان و بی وقفه امروز به یک انقلاب شکوهمند تبدیل شده است و جمهوری اسلامی را وادار کرده است به هر جنایتی علیه مردم بپا خاسته دست بزند. حمله شیمیائی به مدارس حلقه دیگری در زنجیره جنایتهای ٤٤ ساله جمهوری اسلامی علیه مردم است. هدف جانیان حاکم ازمسموم سازی کودکان و نوجوانان ارعاب جامعه است اما تنها بر نفرت و خشم ما  مردم می افزاید و عزم جامعه را برای سرنگونی حکومت جنایت و وقاحت جزم تر میکند.

هدف و آرمان انقلاب ما بزیر کشیدن جانیان حاکم و در هم کوبیدن نظام ضدانسانی جمهوری اسلامی است اما تاثیرات و دستاوردهای آن بسیار از ایران فراتر خواهد رفت. انقلاب زنانه ما انقلابی جهانی است. این اولین انقلاب زنانه تاریخ، معنی تازه ای به مبارزه برای رهائی زن و به مبارزه برای آزادی جامعه بخشیده است. به یمن انقلاب ما اکنون در سراسر جهان دفاع از زندگی و آزادی با مبارزه برای رهائی زن در هم آمیخته و بیش از همیشه آشکار شده است که بدون آزادی زن، آزادی جامعه ممکن نیست. تا همین جا نام مهسا، شعار “زن زندگی آزادی” و ترانه “برای” بعنوان سرود انقلاب، به نمادهایی جهانی تبدیل شده است و جمهوری اسلامی را بیش از هر زمانی در دنیا رسوا و منزوی کرده است.

مهمتر از آن، به یمن این انقلاب اکنون افق تازه ای برای مقابله با جنبش اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی در منطقه و در سراسر جهان در برابر مردم آزاده دنیا گشوده شده است. مبارزه بی امان زنان و مردم ایران علیه یک نظام و حکومت اسلامی کل تروریسم اسلامی و جنبش ضد انسانی اسلام سیاسی را در منطقه و در سراسر جهان بچالش میکشد و بی اعتبار میکند. این یک گام بزرگ به پیش برای جنبش آزادی زن در همه جهان است. گرایشات و نظریه های عقبمانده ای مثل نگرانی از “اسلام هراسی” و نسبیت فرهنگی و اسلامی تلقی کردن جامعه ایران، نظریه هائی که قربانیان اصلی آن زنان در ایران و در همه جوامع اسلامزده بودند، امروز حاشیه ای شده و جای خود را به ارزشهای جهانشمول و انسانی ای داده است که با شعار “زن زندگی آزادی” نمایندگی میشود.

تعرض جهانی به مذهب و نیروها و دولتهای مذهبی در خاورمیانه و در سراسر جهان، مقابله با تبعیضات جنسیتی و مردسالاری در همه کشورها و برافراشتن پرچم ارزشهای جهانشمول انسانی در همه جنبشهای اعتراضی از جمله نتایج و دستاوردهای اولین انقلاب زنانه جهان خواهد بود. در روز جهانی زن با پرچم زن زندگی آزادی در ایران و در سراسر جهان به خیابانها می آئیم و دنیا را بر سر حکومت کودک کش و ضد زن جمهوری اسلامی خراب میکنیم!

امسال روز جهانی زن، روز بزرگداشت زن زندگی آزادی است!

حمید تقوائی

١٣ اسفند ١٤٠١، ٤ مارس ٢٠٢٣

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …