پیام دانش‌آموزان به جمهوری اسلامی – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آخوندی به نام محمدحسین پورثانی، معاون وزارت آموزش‌وپرورش حکومت، در سمیناری که هدفش بسط و توجیه سرکوبگری است، با بیان اینکه “شیخ زکزاکی به‌تنهایی و بدون هیچ سازمان، هیئت و تشکیلاتی افراد بسیاری را شیعه کردند”، گفت: “متأسفانه ما با وجود تمام این تشکیلات، بعضاً نمی‌توانیم حتی یک پیام را به دانش‌آموزان برسانیم.”

در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ دو بسیجی در جریان مراسم چهلم حدیث نجفی کشته شدند. یکی در اکباتان و دیگری در کرج. معترضین مشهور به “بچه‌های اکباتان” هم اکنون زیر شکنجه سپاه هستند و مهدی کرمی و محمد حسینی را با طناب دار به قتل رساندند تا به بسیجیان سرکوبگر قوت قلب بدهند که حکومت به‌جای یک کشته خود می‌تواند چندین نفر را به اتهاماتی واهی بکشد. حالا طرحی با نام آن دو بسیجی سرکوبگر راه انداخته‌اند، تا به دست عده‌ای نوجوان باتوم و سلاح بسپارند و به جان هم‌نسلان خود بیندازند.

اولاً شیخ زکزاکی در نیجریه به پشتوانه پول و حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی در پی شکار کسانی از جنس بسیجیان در ایران است. در ثانی و مهم‌تر از آن باید گفت که اکثریت ۹۹ درصدی دانش‌آموزان در ایران اتفاقاً “پیام ” جمهوری اسلامی را دریافت کرده‌اند. دشمنی جمهوری اسلامی با علم و تمدن، با شادی و جوانی و نفس زندگی را دانش‌آموزان به‌خوبی درک کردند که علیه جمهوری اسلامی در جریان انقلاب زن زندگی آزادی به اعتراض برخاستند. دانش‌آموزان، بخصوص دختران دانش‌آموز، پیام جمهوری اسلامی را به‌خوبی دریافت کردند وقتی از سوی حکومت اسلامی طی چندین ماه مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند. ساریناها، نیکاها، آرمیتاها و ابوالفضل‌ها، سیاوش‌ها، کومارها سمبل نسلی هستند که پاسخ جمهوری اسلامی را با جان خود دادند.

جمهوری اسلامی خیلی روی خودش حساب می‌کرد که نسل‌اندرنسل دانش‌آموزان را در مدارس با محیط پادگانی و حوزه‌ای، با کتب درسی که تماماً مذهب زده است به نفع خود مصادره کند. اما با وجود والدین معترض این دانش‌آموزان و انسان‌های شریف دیگر، با وجود ماهواره و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و رفتار ضدانسانی و ریاکارانه تمامی کارگزاران حکومت، دانش‌آموزان نسل‌اندرنسل به‌سرعت متوجه شدند که حکومت اسلامی سد بزرگی در راه آرزوهای آنهاست. این نسل با شرکت وسیع خود در اعتراضات خیابانی پیام روشنی به همه کارگزاران رژیم دادند که هر چه سریع‌تر به فکر سوراخ‌موش باشند.

اینرا هم بخوانید

بار دیگر مارکس، بار دیگر کمونیسم کارگری- یاشار سهندی

کارگر کمونیست ۸۳۳ هر چند کمی دیر اما جا دارد بار دیگر به بهانه دویست …