پیام من بمناسبت 22بهمن از آغاز هم سه جنبش بودیم

پیام من به مناسبت 22بهمن از آغاز هم سه جنبش بودیم . در مسیر سفرم به ژنو این پیام را می نویسم ، میتوان درک کرد که چون همواره در رفت و آمد هستم، بخشی از کارهایم را در حین دویدن انجام میدهم.

شب گذشته تلویزیون شبکه اول آلمان گزارشی و برنامه ویژه ای بمناسبت 22بهمن پخش کرد و همه میدانیم که در ایران و دنیا همگان یکبار دیگر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب مردم علیه دیکتاتوری پهلوی ، به این انقلاب و همچنین به دوران سیاه پس از آن نظر افکندند. همین امروز میتوان سه نگرش، سه ارزیابی و توضیحات فعالین سه جنبش را در مورد این واقعه مهم دید. جنبش ملی اسلامی با حکومتش که چهل سال است در قدرت است و با بخش اصلاح طلب و با رسانه های غربی و دولتهای غربی چنین گفتند.

مردم ایران از بس دلشان برای آخوند و خدا و منبر و مسجد تنگ شده بود و بیش از پیش قوانین اسلامی میخواستند، دست به انقلاب اسلامی زده و خواهان بازگشت خمینی به ایران شده و بعد هم خودشان را بدبخت کردند و الان هم این مردم مشکلاتی دارند که با انقلاب حل نمیشود . همه خواهان تغییراتی قدم به قدم در ایران هستند و سپس برنامه تمام میشود. تلویزیون شبکه یک آلمان و حتما در سراسر دنیا رسانه های اصلی همین را میگویند و میروند. کسی نمیگوید که همین دولتهای غربی و بویژه امریکا اسم انقلاب را اسلامی گذاشته و اسلامی اش کردند…

جنبش دیگر ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی و راستهای پرو غرب و از تخت افتادگان هستند. بخش افراطی و شعبان بی مخ های این صف به مردم و انقلاب فحاشی میکنند، میگویند قدر شاهنشاه آریامهر و همسر بی حجابش را ندانستید، چشمتان کور خلایق هر چه لایق… و پسر شاه که در آرزوی خوش دوران قدرقدرتی پدر و پدر بزرگش است، در پیام اخیرش به نسبت باز شدن افقی برای دستیابی او و جنبش اش به نان و نوایی با کمی چراغ سبز ترامپیستها، این بار نمیگوید پدرم سوسیالیست بود، بلکه بر طبل ملی گرایی و ناسیونالیسم عظمت طلبانه ایرانی می کوید و علیه مارکسیستها داد و بیداد میکند. اینها هم یک جنبش هستند، از فرصت طلبان تا دیروز طرفدار اصلاحات در رژیم اسلامی که چادر چاقچور کرده و در گوش خاتمی نجوا میکردند مثل مسیح علی نژاد و چهره های بدنام ، ضد کمونیست فرشگردی که در آرزوی وزیر و کاره ای شدن هستند تا طرفداران سلطنت و جمهوریخواهان و… اینک دور رضا پهلوی حلقه میزنند و فبله آمالشان دخالت امریکا و بهم نخوردن اوضاع و دست به دست شدن قدرت از بالای سر مردم برای ساختن ایران بدست نخبگان آنگونه که رضا پهلوی میگوید و راه انداختن بساط چپاول و استثمار و مکمل آن سرکوب و زندان و کمونیست کشی و سرکوب مخالفین. و جنبش سوم که ما هستیم.

جنبشی که درر دوره پهلوی پدر و پسر برای آزادی، رفاه و زندگی شایسته انسان مبارزه میکرد و سرکوب میشد. چه کسانی سرکوب دوره بعد از 28مرداد را فراموش کرده اند، چه کسانی گورستان آریامهری و جمله طلایی ناشی از وحشت از ساواک را فراموش کرده اند که بما میگفتند دیوار موش دارد و موش هم گوش و ما کسانی که کارمان به ساواک کشید، هنوز هم وحشت آن دوران در وجودمان است. آری انقلاب برای زندگی بهتر بود و حتی تلویزیون آلمان دیروز مجبور شد از زبان یک زن پزشک اینرا اعلام کند. جنبش ما ، جنبش برای رفاه و آزادی و برابری ، بیشترین ضربه را از حکومت اسلامی خورد. اما این جنبش سر ایستادن نداشت و چهل سال جنگید در همه عرصه ها ، در دفاع از حرمت کارگران ، زنان دانشجویان آزادی بیان و علیه زندان و اعدام و شکنجه و این جنبش در ایران سنت ایجاد کرد سازمان تشکیل داد چهره تحویل جامعه داد و حکومت اسلامی را به چالش کشید فرهنگ ساخت و اکنون در ایران و دنیا نگاهها را بسوی خود جلب کرده است.

این جنبش وارد فاز نهایی تعیین تکلیف با حکومت اسلامی و استثمار و بنیان نظام موجود شده و چه کسی بهتر از ما میداند که راهی پر فراز و نشیب و سخت پیش روی ما است. معلوم است که ترامپ و امریکا ، خواهان حفظ دستگاه سرکوب و جابجایی مهره ها بدون پررو شدن کارگر و معلم و توده اهالی هستند، معلوم است که عظمت طلبان و قدرت طلبان ، از همین امروز در مقابل ما و مردم صف میکشند، معلوم است که این یک نبرد طبقاتی است و با کسی تعارف ندارد. اما رضا پهلوی و ترامپ و همچنین اصلاح طلب و اصولگرا و دولتهای غربی همه باید بدانند و ببینند، سرازیری زمین به نفع ما است. ما سازندگان این وضعیت در کف خیابان در روی زمینی که مردم ایران در آن تردد میکنند.

ما جنبش کارگری امروز را قدم به فدم ساخته ایم جنبشی که سر به آسمان میزند و هر رهبر کارگری صد تا رضا پهلوی را در جیب اش میگذارد. جنبش زنانی که پیشرفته تر از فمینیستی ترین سازمان در آمریکا و غرب است، جوانانی که از زندگی همه خوشبختی را میخواهند و این با حفظ نظام سرمایه داری و مشغول کردن مردم با داستان رختخواب شاهزاده ها ، نمیسازد. ما خوشبختیم که ایتترنت و امکانات اظهار نظر همگانی در ایران مورد استفاده فراوان است و اکنون همه میتوانند در سیاست راحت دخالت کنند و ما خوشبختیم که شعار همه قدرت بدست مردم و شوراهای مردمی عمومی میشود و امکان این دخالت فراهم است. ما خوشبختیم که نسلی هستیم که چهل سال است بر علیه فاشیسم اسلامی مبارزه میکنیم و بعد از سرنگون کردن دیکتاتوری پهلوی اسلحه را از این شانه به آن شانه انداخته و برای سازمان دادن و پیشرفت جنبش امان دوندگی کردیم. ما آماده ایم برای دور نهایی نبرد، با حزبمان، با چهره های خوشنام فراوان در همه جا، با رهبران لایق کارگری و رهبران جنبش های اجتماعی ، این بار تکلیف را روشن خواهیم کرد با شعار سرنگون باد حکومت اسلامی ، زنده باد آزادی و رفاه و برابری، زنده باد شوراهای مردمی مینا احدی

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …