پیام کمیته بین المللی علیه اعدام به مردم مبارز کردستان! رژیم اسلامی مدافع مرگ و شما مبشر زندگی و آزادگی هستید!

چهارشنبه ٢١ شهریور در تاریخ مبارزه علیه اعدام در ایران ، یک روز مهم و درخشان است. مردم در کردستان بپا خاستند و به اعدام و قتل عمد دولتی متحدانه نه گفتند. این در مبارزه برای آزادی و رفاه و حقوق انسانی در ایران بسیار حیاتی است.

حکومت اسلامی با اعدام نفس میکشد و با اعدام مبارزات مردم را سرکوب میکند. مبارزه علیه اعدام بعنوان بخشی از مبارزات مردم ایران در دفاع از حق حیات و در مقابله با سرکوبگریهای حکومت اسلامی ، همواره مورد توجه و همراهی و همیاری مردم بوده است.

ما برای لغو  احکام اعدام زانیار و لقمان مرادی بیش از نه سال فعالیت و کمپین داشتیم و برای نجات رامین حسین پناهی در کنار بقیه مبارزین علیه اعدام ،  در چند ماه گذشته  فعالیت کردیم.

این مبارزات در کنار دهها و دهها کمپین علیه اعدام ، برای تثبیت این امر مهم بود  که اعدام قتل عمد توسط دولتها است و باید در ایران و در همه جا از جامعه متمدن و مدرن امروزی رخت بربندد.

متاسفانه در ایران بارها علیرغم اعتراضات گسترده رژیم اسلامی با سبعیت و وحشیگری انسانهای نازنین زیادی را اعدام کرد. ما با فعالیتهای خود همواره کوشیدیم نه فقط جان  محکومین به اعدام را نجات دهیم ، بلکه اعدام را برای حکومت سخت و پر هزینه کنیم.

امروز با اعتصاب عمومی در کردستان یک پاسخ محکم از طرف میلیونها نفر به حکومت اعدام داده شد و این یک واقعه مهم در ایران است  و جنبش علیه اعدام را گامها به جلو میبرد.

ما مسئولین و فعالین کمیته علیه اعدام به شما مردم آزاده در کردستان درود میفرستیم و دست همه فعالین و دست اندرکاران و سازماندهندگان این حرکت عظیم  و انسانی را به گرمی میفشاریم .

حکومت از مرگ و نیستی دفاع میکند و شما مردم از زندگی و آرامش و رفاه و آزادی  دفاع کردید.

 

زنده باد جنبش علیه اعدام

زنده باد یاد  عزیز زانیار و لقمان مرادی  و رامین حسین پناهی

 

مینا احدی، هرمز رها ، حسن صالحی

٢١ شهریور ٩٧ / ١٢ سپتامبر ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …