پیمان فرهنگیان، فعال کارگری، زندانی شد

پیمان فرهنگیان، فعال کارگری و شاعر اهل بندر کیاشهر در استان گیلان، برای تحمل دوران یک سال حبس خود به زندان «ازبرم» لاهیجان منتقل شد.شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان نیز آقای فرهنگیان را بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم کرد. پس از آن، درخواست تجدید نظر وکلای او در این شعبه رد شد.

به گزارش کانال تلگرام «منشور آزادی، رفاه، برابری»، آقای فرهنگیان روز چهارشنبه ۱۳ دی، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه به دست ماموران و ضابطین قضایی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

وی هفته گذشته در صفحه اینستاگرامی خود نوشته بود که «هیچ جرمی به جز بیان اندیشه ام و نیز دفاع از حقوق حقه طبقه کارگر و اکثریت زحمتکش و مزدبگیر جامعه و یا دفاع از آزادی های بدون قید و شرط بیان و رسانه و احزاب و نیز تشکل های مستقل کارگری و صنفی و سیاسی و مردمی و دفاع از خواست و مطالبه آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و لغو کامل و بدون قید و شرط اعدام و جرم سیاسی و دفاع از آزادی و برابری و سوسیالیسم در کارنامه ام نبوده و نیست.»ا

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …