چند خبر از اعتراضات کارگری

تجمع اعتراضی کارگران شرکت نکاچوب، اعتراض کارگران ساختمانی به افزایش حق بیمه پرداختی و زمزمه های اعتراض در میان کارگران فولاد اهواز

– کارگران گروه ملی فولاد اهواز حقوق اسفند و فروردین خود را طلب دارند. بدنبال بیانیه های اعتراضی این کارگران امروز ٢٦ فروردین ماه حقوق اسفند ماه تنها بخشی از این کارگران پرداخت شد. این در حالیست که مواد اولیه به ندرت وارد کارخانه میشود و اگر به همین منوال پیش برود ممکن است تا ماه آینده تولید یک یا دو بخش متوقف بشود. خطر به تعطیلی کشیده شدن کارخانه یک موضوع مهم اعتراض کارگران گروه فولاد در آبانماه بود. یک اخطار کارگران فولاد اهواز به مقامات مسئول اینست که اگر استمرار تولید تضمین نشود و دستمزدها به موقع پرداخت نگردد، اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

– روز ٢٦ فروردین کارگران شرکت نکا چوب شهرستان میاندورود در اعتراض به اتمام قراردادشان در پایان ماه جاری و عدم تمدید دوباره  از ابتدای اردیبهشت ماه اعتراض کردند. تعداد این کارگران ٦٠٠ نفر است.

– سی و سه انجمن صنفی کارگران واستادکاران ساختمانی سراسر کشورطی بیانیه ای به افزایش ٥٠ درصدی حق بیمه شان اعتراض کردند. افزایش حق بیمه در کنار دستمزدهای بسیار نازل این کارگران آنهم در شرایطی که بحران اقتصادی رکودی جدی در صنعت ساختانی ایجاد کرده ، فشار سنگینی را بر این کارگران و شاغلین در این بخش وارد کرده است. در این نامه اولتیماتوم داده شده است که اگر تا روز شنبه ٣١ فروردین بیمه کارگران ساختمانی کاهش پیدا نکند در اشکال دیگری چون تجمع و تحصن و طرح این موضوع در روز جهانی کارگر اعتراض خود را پیگیر خواهند شد. بیمه های اجتماعی و از جمله بیمه درمانی باید برای کارگران و همه مردم رایگان باشد و نباید بابت آنها از حقوق آنان پولی کسر شود. درمان رایگان امروز یک خواست سراسری جامعه است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ فروردین ٩٨، ١٥ آپریل ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …