چهارشنبه ۱۶ آذر، حرکت سیل جمعیت به طرف میدان آزادی

هم اکنون سیل جمعیت با راهپیمایی و همچنین با اتومبیلها از محلات مختلف تهران به سوی میدان آزادی، انقلاب، ولی عصر، و ونک و تجریش در حرکت است. شمار زیادی از مردم از محلات مختلف همچون نواب، چیتگر و امیرآباد در حرکت بسمت میدان آزادی هستند. از کرج و قیطریه مردم با خودروهایشان بسمت آزادی حرکت میکنند. جمعیت زیادی در خیابان انقلاب جمع شده و شعار میدهند. در میدان آزادی جمعیت در حال گرد آمدن است و هر دم بر شمار جمعیت افزوده میشود. در مترو ها از جمله مترو تاتر شهر فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در خطوط بی آری که به سمت انقلاب و آزادی حرکت میکنند مردم شعار مرگ بر دیکتاتور میدهند.

مامورین سرکوب حکومت در خیابانها تلاش میکنند جمعیت را متفرق کنند. چند بار با گاز اشک آور صف مردم را جدا کردند. اما جمعیت همچنان به پیش میرود و در حال حرکت به محلهای تجمع هستند. ترکیب جمعیت را زن و مرد و از سنین مختلف و از دانشجو و کارگر و بخشهای دیگر مردم تشکیل میدهند.

شکل گیری تجمعات بزرگ بعد از دو روز اعتصابات و تجمعات در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر صورت میگیرد و تا همینجا نقطه عطفی را در پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی رقم زده است. در شهرهای دیگر نیز تجمعات در حال شکل گیری است. از جمله گزارشات از مشهد و کرج و اصفهان گویای اینست که مردم بسیاری به خیابان آمده اند. در اصفهان گروهی از مردم در خیابان چهارباغ راهپیمایی میکنند. در کرج مردم در خیابانها آتش روشن کرده اند. مردم عزم خود را جزم کرده اند که حکومت منفور اسلامی را به گور بسپارند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶آذر ۱۴۰۱، ۷ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

٧٠ خانوار در “روستای گو” سیستان و بلوچستان گیر افتاده اند / راه ها ویران و کمک رسانی با گذشت ٢ هفته ضعیف است

وب سایت حکومتی رکنا،مارال جارالهی – فعال اجتماعی ساکن مشهد که برای امدادرسانی به مردم …