چهارمین روز اعتراضات کارگران هفت تپه

امروز چهارم مهرماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج بیست نفر از همکارانشان و پیگیری دیگر خواستهای خود وارد چهارمین روز خود شد. دامنه این   شوش، به اتفاق چند نفر دیگر از کارگران بازداشت شده بود که پس از چند جلسه دادگاهی در دادگاه شوش با وکالت فرزانه زیلابی  تبرئه شد.

گفتنی است که سایت خبری ایلنا که یک سایت حکومتی است در خبری در روز گذشته اعلام کرده بود که کارگران نیشکر هفت تپه به اعتصاب خود پایان داده اند و به سر کارهای خود باز گشته اند. این خبر نمونه دیگری از تلاش این سایت حکومتی در جهت ایجاد تفرقه و جلوگیری از ادامه حمایت ها از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه  علیرغم تشدید فضای امنیتی و تهدیدها و احضار ها ادامه دارد. از جمله در روز دوم مهرماه کارگران تجمع کردند و یوسف بهمنی در جمع کارگران از خواستهای اعتراضی کارگران و دسیسته های کثیف پشت پرده سخن گفت. در این روز هشت نفر از کارگران از جمله یوسف بهمنی که در تجمع کارگران از اعتراضاتشان سخن  گفته بود به اداره پلیس امنیت شهرستان شوش احضار شده و مورد تهدید قرار گرفتند. اما در روز بعدش اعتراض در ابعاد وسیعتری ادامه یافت.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار بدون قید و شرط همکاران اخراجی خود، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و نیز پایان دادن به اختلاس های پشت پرده و تضمین امنیت شغلی هستند. بنا به خبرهای رسیده روز اول مهر کارگران کارخانه “کاغذ پارس هفت تپه” نیز در برابر فرمانداری شوش دست به تجمع اعتراضی زده و بدینوسیله همبستگی و همسرنوشتی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام داشتند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه حمایت میکند و بر اتحاد و همبستگی کارگران و بر اهمیت حضور فعال خانواده های کارگری و همبستگی مردم با کارگران نیشکر تاکید میکند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم مبارزه با دستاوردهای بزرگی برای کل جنبش کارگری است. با حمایت وسیع از کارگران نیشکر هفت تپه و مبارزاتشان این دستاوردها را باید ارج گذاشت.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٤  مهر ٩٨،  ٢٦ سپتامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …