چهارمین روز اعتصاب قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز  

چهارمین روز اعتصاب قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز  

نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندارد

امروز سه شنبه ۵ دی ماه چهارمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با راهپیمایی و شعاردهی اعتراضی آغاز شد. همانند روزهای گذشته این راهپیمایی از محل اصلی تجمع تا میدان بقایی ادامه یافت. در میدان بقایی نیروهای انتظامی مستقر بودند و کارگران با شعار “نه تهدید نه زندان، دیگر اثر ندارد”  به اعتراض خود ادامه داده و سپس به شرکت بازگشتند. در این روز همچنین کارگران مجمع عمومی تشکیل دادند تا در آن بطور جمعی بر سر چگونگی ادامه اعتراض خود تصمیم گیری کنند. تشکیل مجمع عمومی یک  نقطه قوت و سنتی جا افتاده در گروه ملی فولاد اهواز است.

خواستهای فوری اعلام شده کارگران گروه ملی فولاد اهواز عبارتند از: همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت های فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی، مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی

رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی، رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی در راس مطالبات این کارگران قرار دارد.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات کارگران اعتصابی گروه ملی فولاد اهواز قاطعانه حمایت میکند. تمامی کارگران اخراجی گروه ملی باید سر کارشان بازگردند و به خواستهای برحق این کارگران فورا پاسخ داده شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ دی   ۱۴۰۲،  ۲۶ دسامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

نرگس محمدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» ٣٠اردیبهشت دوباره محاکمه میشود

مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، با انتشار این خبر در شبکهٔ‌ …