چهار فعال محیط زیست زندانی «شامل عفو شده» و آزاد می‌شوند

شنیده‌های «شبکه شرق» حاکی از آن است که صبح امروز، از سوی معاونت حقوق بشر قوه قضائیه به متهمان موسوم به پرونده محیط زیستی‌ها که دوران حبس خود را سپری می‌کنند، در زندان اعلام شده که شامل عفو اخیر اعلامی از سوی رهبری شده و این موضوع در روزهای آتی به اجرای احکام اعلام خواهد شد.

حجت کرمانی، وکیل زندانیان محیط زیستی در گفت‌وگو با «شبکه شرق»، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که «من هم به نقل از موکلانم، این موضوع را تایید می‌کنم و امیدوارم آنان طی روزهای آتی از زندان آزاد شوند.»

بهمن ماه سال 96، 8 نفر از فعالان حوزه محیط زیست بازداشت شدند. کمتر از یک ماه بعد، کاووس سید امامی، یکی از این متهمان جان خود را از دست داد. نهایتا با گذشت 2 سال از بازداشت موقت، احکام آنان از سوی قوه قضائیه اعلام شد. بنابر حکم صادره، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به 10 سال حبس، هومن جوکر و طاهر قدیریان به 8 سال حبس، سام رجبی، سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی به 6 سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به 4 سال زندان محکوم شدند. عبدالرضا کوهپایه و سام رجبی و امیرحسین خالقی با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شدند. مراد طاهباز هم در مبادله‌ای سال گذشته از زندان آزاد شد. بنابر عفو اخیر اعلامی، 4 سال از حبس نیلوفر بیانی، 2 سال از حبس هومن جوکار و طاهر قدیریان و کمتر از یک ماه از حبس سپیده کاشانی بخشیده شد.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …