چی میشه اگر بشه! یاشار سهندی

یاسمین پهلوی، همسر شاهزاده همیشه ولیعهد، در آخرین اظهار نظرشان اطمینان دادند که اهل کشتن صاحبان ایده چپ و مجاهد و ملا نیستند. و در خبر تکمیلی منت بیشتری سر چپها گذاشتند و فرمودند:”ضدیت با ایده چپ به معنی موافقتش با کشتار چپ‌‌‌ها به دست جمهوری اسلامی نیست.”نمردیم و دیدیم در “سپهر سیاسی ایران” یکی پیدا شد یک اطمینان خاطری قرص و محکمی به من نوعی که دارای ” ایده چپ” هستم دادند که نمی کشیم تان! آخ که مردیم از خوشی!
یعنی میان این همه خبر کشت و کشتار، ایشان نشان دادند که اهل صلح و مدارا هستند. کمال بی انصافی است که ایشان میان نامزدان دریافت جایزه صلح نوبل نباشند. چی چیز ایشان از خانم آن سانگ سوچی، شیرین عبادی، و دیگران کمتر است که لیاقت دریافت این جایزه را نداشته باشد. سابقه داشته طرف هیچ کاری در رابطه با صلح نکرده فقط یک وعده های داد اما این جایزه را دریافت کرده، خانم یاسیمن نیز مانند پرزیدنت اوباما میتواند رکودار شود چون منت سرما گذاشتند که نمی کشیم تان و موافق کشتار تان نیستیم! از آنجا که در این مراسم موسیقی به سلیقه و انتخاب برنده جایزه نیز اجرا میشود، پیشاپیش شاهین نجفی را با خود همراه کنند تا ترانه “شاح” را برای مدعوین مراسم بخوانند. شاید اقلا ایشان عاقبت به خیر شوند!
یاسمین پهلوی گفتند نمی کشیم تان اما نگفتند که نمی گیریمتان، شکنجه تان نمی کنیم، به زندان نمی اندازیم تان، کتاب بخوانی چپقتان را چاق نمی کنیم، چپ به خاندان ما نگاه کنی نفی بلدتان نمی کنیم. نگفتند ساواک نداریم، کمیته ضد خرابکاری را احیا نمی کنیم. نگفتند اعتصاب کنی، شلیک نمیکنیم. شلیک میکنند اما کشته نمی شوید مگر اینکه خودتان، خودتان را بیندازید جلو گلوله. خیلی بهمان حال بدهند پاسپورتامان را میزنند زیر بغل مان و با گفتن: “هِری بابا، هِری!” بدرقه مان میکنند. ایشان نیت کردن به عنوان عروس خاندان سلطنتی ما را برگردانند به دوران طلایی شاه مرحوم. چی بودیم و چی داشتیم!
ایشان می توانند خوش باشند شبهانو ایران میشوند، دستور کشتار هم نمی دهند. برای رفع کسالت از ملکه بودن، دردسر کنترل بر سازمانهای امنیتی و انتظامی را جهت کاستن بار مسئولیت از دوش پادشاه بر عهده خواهند گرفت.پرویز ثابتی را به عنوان مشاور ارشد خواهند داشت. رضا تقی زاده را هم مسئول شاخ گاو خواهند کرد. ایرج مصداقی مسئول ماستمالیزاسیون شکنجه. مجتبی واحدی مسئول برنامه بیست و سی. شهرام همایون، این یکی خدایش خیلی سخت راضی میشود، ایشان یک زندگی طلبکار است… آی خدا چی میشه اگر بشه!
فرض محال که محال نیست. علیاحضرت دیر اومدند و زود هم میخواهند بروند.

اینرا هم بخوانید

پزشکیان استارت زد، “ارزان‌فروشی بنزین! ” – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …