کارزار جهانی علیه سرکوب اعتراضات مردمی و دستگیری و مجازات فعالین اجتماعی در ایران با حمایت اتحادیه های کارگری جهان روبروست!

با صدور احکام سنگین زندان و شلاق برای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان  و دیگر دستگیرشدگان مرتبط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، موجی از اعتراض در ایران و در سطح جهان توسط سازمانها و اتحادیه ها و نهادهای مختلف علیه این احکام به جریان افتاده و این اعتراضات  همچنان ادامه دارد.

اخیرا بدنبال تماس مسعود ارژنگ عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی با اتحادیه کارگران دولتی و خدمات در بریتیش کلمبیا در کانادا استفانی اسمیت دبیر کل این اتحادیه که هشتاد هزار عضو را در بر میگیرد، از کارزار سه نهاد  یعنی کمپین برای آزادی کارگران زندانی، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، و کمیته بین المللی علیه اعدام حمایت  کرده و طی نامه ای به روحانی حمایت قاطع این اتحادیه را از کارگران زندانی و مبارزات کارگران در ایران اعلام داشته است. او در این نامه اعلام داشت چنانچه جمهوری اسلامی حقوق پایه ای مردم ایران را برسمیت نشناسد  باید از سازمان بین المللی کار (ILO) و سایر کمیسیون های بین المللی اخراج شود.

پیش از این اتحادیه کارگران حمل و نقل انگلیس یکی از بزرگترین اتحادیه های کارگری در این کشور، با صدور یک بیانه  خواستار آزادی اسماعیل بخشی و لغو احکام صادره علیه محمد خنیفر و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه، دستگیر شدگان اول ماه مه و کارگران زندانی شد. همچنین کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ با نزدیک به یک میلیون عضو، با ارسال یک نامه اعتراضی به خامنه ای ضمن اشاره به بازداشت فعالان کارگری در نیشکر هفت‌تپه و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران از وی خواست دستور آزادی همه فعالان کارگری و حامیان حقوق کارگران، پایان سرکوب کارگران و اعضای اتحادیه‌های کارگری و آزادی ایجاد تشکل‌های کارگری را صادر کند.

حزب چپ سولیداریته و اتحادیه کارگران یونیا در سوئیس، سازمان عفو بین‌الملل، شورای اتحادیه های کارگران ونکوور و حومه (وی دی ال سی)، سندیکاهای فرانسه مرکب از کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار (س. اف. د. ت) ، کنفدراسیون عمومی کار (س. ژ. ت)، کنفدراسیون متحده سندیکایی (اف. اس. او)، اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر) و اتحاد ملی سندیکاهای مستقل (او. ان. اس. آ) هر کدام با صدور بیانیه ها و یا ارسال نامه های اعتراضی به سران جمهوری اسلامی احکام  صادر شده زندان و شلاق علیه فعالین کارگری و اجتماعی را شدیدا محکوم کردند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی در ایران شدند. در یونان در راهپیمایی کارگران و در پاریس در اعتراضات خیابانی جلیقه زردها و همچنین در مراسم روز “لیبر دی” در کانادا حمایت پرشوری از کارگران زندانی در ایران و بازداشتی های هفت تپه به نمایش درآمد.

در ایران نیز نهادهای کارگری و اجتماعی همچون سندیکای نیشکر هفت تپه، سندیکای شرکت واحد، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ، اتحادیه آزاد کارگران ایران، کانون نویسندگان ایران، شورای بازنشستگان ایران، کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، اتحاد بازنشستگان طی بیانیه هایی با محکوم کردن احکام وحشیانه علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان و توقف فوری این سرکوبگری ها شده اند. همچنین بیش از یکصد فعال کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی طی نامه ای ضمن محکوم کردن احکام صادره برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، خواستار اعاده دادرسی پرونده معلمان، کارگران، فعالین زن، وکلای زندانی، دانشجویان و تمامی فعالین اجتماعی در دادگاههای علنی و آزادی تمامی بازداشت شدگان شدند.

بعلاوه محمود صالحی، جعفر عظیم زاده و بهنام ابراهیم زاده از چهره های سرشناس جنبش کارگری طی بیانیه هایی سرکوبگریهای حکومت و مجازات های سنگین زندان و شلاق را محکوم کردند.

تا کنون در شهرهای متعددی ازجمله لندن، ونکور، تورنتو، استکهلم، گوتنبرگ، سیدنی، فرانکفورت، کلن، و اسلو آکسیونهای متعددی در مقابل سفارتخانه ها و یا کنسولگری های جمهوری اسلامی و یا در مراکز شهرها در حمایت از کارگران زندانی و در اعتراض به حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی برگزار شد که این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

 ما همگان را فرمی خوانیم که به کارزار جهانی علیه سرکوبگری های جمهوری اسلامی بپیوندند تا به اتفاق هم سلاح سرکوب جمهوری اسلامی را بی اثر سازیم.  احضارها، پیگردها و محاکمات تحت عنوان اتهامات امنیتی باید فورا متوقف شود. بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، بازداشت شدگان اول ماه مه ، معلمان دربند، فعالین حقوق زنان و زنان معترض زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

کمپین برای آزادی کارگران زندانی( Free Them Now )

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۸ شهریور۱۳۹۸- ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …