کارگران در تدارک برگزاری روز جهانی کارگر

اتحادیه سراسری بازنشستگان ایران، اتحادیه نیروی کار پروژه ای، بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی، بازنشستگان فلزکار- مکانیک، جمعی از کارگران صنف فلز کارو مکان یک طی بیانیه مشترکی در هفتم اردیبهشت به برگزاری اول ماه مه روز جهانی کارگر به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. این تجمع در ساعت ده صبح روز یازده اردیبهشت برگزار خواهد شد. در بخشی از این بیانیه با توجه به دستگیری های روز گذشته در پارک جهان نما و احضار های اخیر بخاطر جلوگیری از گرامیداشت روز جهانی کارگر چنین آمده است:

“ما پیشاپیش اعمال هر گونه محدودیتی در برگزاری مراسم روز جهانی کارگر را قویا محکوم میکنیم و با فراخوان به کارگران (شاغل، بیکار و بازنشسته) در سراسر کشور برای برگزاری هر چه شکوهمندانه تر مراسم این روز، دست در دست هم و متحدانه راس ساعت ده صبح روز چهار شنبه ١١ اردیبهشت ماه در مقابل مجلس “شورای اسلامی” گرد هم میائیم و بطور یکپارچه ای خواهان پایان دادن به فقر و فلاکت و گرانی، و در کل شرایط مصیبت باری می شویم که به ما کارگران و همه مزدبگیران زحمتکش تحمیل شده است.”.

لازم به یاد آوریست که روز ششم اردیبهشت جمعی از فعالین کارگری با تجمع در پارک جهان نما به استقبال روز جهانی کارگر رفتند. این تجمع مورد یورش نیروهای سرکوب حکومت قرار گرفت. تعدادی حدود دوازده نفر بازداشت شدند که تا عصر روز گذشته تعدادی آزاد و ٤ نفر از آنان به اسامی پروین محمدی(نایب رئییس اتحادیه آزاد کارگران ایران)، واله زمانی (عضو سندیکای نقاشان البرز) و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده (اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر) همچنان در بازداشت بسر میبرند. همچنین طی این مدت تعدادی از فعالین کارگری در شهرهای سنندج، کامیاران، ارومیه و مریوان احضار شده و با تهدید به دستگیری  از برگزاری روز جهانی کارگری منع شده اند.

کارگران برگزاری روز جهانی کارگر را حق مسلم خود دانسته و به استقبال آن میروند و خواست آزادی بازداشت شدگان روز ششم اردیبهشت و  کارگران زندانی اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، و همچنین اسماعیل عبدی و محمد حبیبی و همه معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی خواست اول ماه مه امسال است.

گفتنی است که قبلا نیز تشکلهای سندیکای شرکت واحد، کمیته پیگیری برای این تشکلهای کارگری، اتحاد بازنشستگان، شورای بازنشستگان ایران و دانشجویان دانشگاهها به این مناسبت به تجمع در همین محل فراخوان داده بودند. در چنین جدالی است که کارگران به استقبال روز جهانی کارگر میروند.

روز جهانی کارگر یک روز اعتراض سراسری کارگران علیه سرمایه داری و حاکمین چپاولگر و سرکوبگر است. اول ماه مه فرصت مناسبتی برای همه کارگران و مردم ایران برای اعلام کیفرخواستشان علیه مصائبی است که حاکمین سرمایه بر آنها تحمیل کرده اند. مراسم اول ماه ماه در تهران در مقابل مجلس اسلامی برپا میشود و حزب کمونیست کارگری همه کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و همه مردم را به پیوستن به این مراسم فرامیخواند. در شهرستانها نیز حزب کارگران را به برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در میادین اصلی شهر و در کارخانه ها فرامیخواند. بنرهای گرامیداشت روز جهانی کارگر را باید در همه جا برافراشت. همچنین در تجمعات اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر و در همه جا در اعتراض به دستگیری کارگران و برای دفاع از حق برگزاری روز جهانی کارگر عکس کارگران بازداشت شده روز ششم اردیبهشت پروین محمدی، واله زمانی، هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی و نیز کارگران زندانی اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده و همچنین سپیده قلیان (که به جرم همراه شدن با کارگران نیشکر هفت تپه در زندان است) و معلمان زندانی را باید بدست گرفت و بر در و دیوار نصب کرد. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند

 

 زنده باد اول ماه، روز جهانی کارگر

نابود باد حاکمیت سرمایه داران مفتخور

حزب کمونیست کارگری ایران

  ٢٦ اردیبهشت ٢٠١٩ – ٥ اردیبهشت ١٣٩٨

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …