کارگران سد گاران مریوان ماهها بدون دستمزد

یلنا، آرمان شکری (دبیر سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی مریوان و سروآباد و کارگر شرکت شایگان مهر آپادانا_ خط انتقال آب سد گاران شهرستان مریوان) در خصوص مشکلات اخیر کارگران گفت: ما کارگران پروژه سد گاران فقط دستمزد یک ماه از سال ۹۸ را دریافت کرده‌ایم و با تعطیلی کارگاه و شرکت و دست از کار کشیدن کارگران تقریبا ۲ ماه است بلاتکلیف مانده‌ایم.

وی تصریح کرد: قبل از تعطیلی شرکت، کارگران تمام راه‌های قانونی را جهت پیگیری مطالبات و دستمزدهای معوقه خود پیش گرفتند و از کلیه ارگان‌های زیربط جهت احقاق حقوق خود اقدام کردند. بانک‌ها و ارگان‌های مربوطه با مصادره کردن اموال و دارایی‌های شرکت به مطالبات خود از شرکت دست یافتند و در این میان تنها سر کارگران شرکت بی‌کلاه ماند و دست‌شان به جایی بند نمانده است.

وی افزود: حالا کارگران دست خالی مانده‌اند و مطالبات وصول نشده از شرکت دارند و از آن طرف با شرکتی طرف هستند که هیچ مسئولیتی در قبال کارگران قبول نمی‌کند و به‌رغم چندین ماه پیگیری کارگران، دیگر ارگان‌ها هم زیر بار مسئولیت شرکت نمی‌رود‌. اداره کار، امور آب و … تنها یک جواب مشترک دارند که باید یا صبر کنید یا به ما مربوط نیست.

دبیر سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی مریوان بیان کرد: حقیقتا از نامه‌نگاری و جلسه گذاشتن ادارات مذکور خسته شده‌ایم از اینکه هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و در نهایت تصمیم گرفته‌ایم از مجرای استانداری کردستان موضوع را پیگیری کنیم.

شکری درباره  تجمع روز گذشته کارگران نیز گفت: استانداری نیز طبق روال معمول، کارگران را به اداره آب منطقه کردستان ارجاع دادند.

وی تصریح کرد: با برخورد ناپسندانه‌ای که اداره آب منطقه کردستان با کارگران داشتند به این نتیجه رسیدیم که ظاهراً مدیران استانی زیر بار مسئولیتشان نمی‌روند و ادارات مربوطه نیز یکی پس از دیگری خود را از مسئولیت‌پذیری تبرئه می‌کنند.

موضوعی که برای ما کارگران روشن نیست این است که چرا ادارات دولتی و مسئول و نهادهای صدور مجوز به شرکت‌ها، ضمانت‌نامه و تضمین تمام امور را از شرکت‌ها می‌گیرند جز ضمانت حقوق کارگران را؟ تنها دلیل وضع موجود عدم انسجام و اتحاد جدی کارگران و نبود تشکل مستقل برای پیگیری و تحقق حقوق از دست رفته آنهاست.

اینرا هم بخوانید

طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی»

وحید مجید رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی از اجرای طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و …