300 کارگر سیمان جوین دست از کار کشیدند

کارگران کارخانه سیمان جوین خراسان رضوی امروز (19 مهر ماه) در اعتراض به به بدعهدی کارفرما مبنی بر اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل دست از کار کشیدند. این اعتراض از روز گذشته (یکشنبه ۱۸ مهرماه) آغاز شده و امروز نیز ادامه یافت.

کارگران می گویند: پس از پیگیری‌های فراوان سرانجام توانستیم به حق خود یعنی طرح طبقه‌بندی مشاغل دست یابیم. طرح پیشنهادی در تیرماه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به ازای هر سال به کارگران تا زمان اجرای طرح پرداخت شود اما این مبلغ پرداخت نشده است. این موضوع تنها مشکل نیست، برخی از کارگران سابقه ۱۰ساله دارند اما کارفرما با آن‌ها قرارداد ۱۸ یا ۲۰ روزه منعقد کرده است. معوقات مزدی، حق اولاد و دریافت دستمزد اضافه‌کار نیز از دیگر خواسته‌هایی است که داریم.

محمودرضا تاجیک (عضو هیات مدیره) درباره اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می گوید: اداره کار مرجع تصمیم‌گیری است. وی درباره مدت زمان قراردادها ی کارگران گفته: زمان قراردادها بلندمدت است و اگر کارگری تخلفی کند مدت زمان قرارداد کوتاه می‌شود. ۳۰۰ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند و ناچار هستیم تا مدت زمان قرارداد کارگران متخلف را برای کنترل اوضاع کوتاه کنیم.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …