کارگران شرکت نیشکر هفت تپه سومین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سر گذاشتند

امروز سه شنبه 15 اسفند ماه ، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب خود با در دست داشتن پلاکاردهایی دست به تجمع اعتراضی در محوطه شرکت زدند.
بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران بر روی بنرهایی نوشته بودند: “ما کارگران هفته تپه گرسنه ایم گرسنه” و ” ما کارگران هفته تپه خانواده هایمان نیاز به پول دارند”
در پی این تجمع متحدانه از سوی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، اسماعیل بخشی یکی از نماینده های کارگران طی سخنان پرشوری با یاد آوری تعهدات کارفرما  از قبیل بروز رسانی حقوقها، اصلاح فرم قراردادها، بر چیده شدن شرکت پیمانکاری اقبالی، قراردادای شدن کارگران روز مزد و…، که در پی اعتصاب شش روزه کارگران در آذر ماه سالجاری کارفرمای شرکت، فرماندار و مسئولین اداره کار شوش وعده تحقق آنها را داده بودند بر تحقق خواستهای کارگران تاکید کرد و در ادامه اعلام داشت: تحقق خواستهای ما نیازی به مذاکره ندارد و این فقط جهانگیری معاون رئیس جمهور است که به عنوان مسئول واگذاری شرکت به بخش خصوصی باید بیاید و پاسخگوی ما کارگران باشد. او همچنین با اشاره به اختلافات میان سهامداران شرکت و عدم توانمندی آنان در اداره شرکت بدلیل عدم آشنائی آنان با صنعت نیشکر، بر توانمندی کارگران برای  اداره شرکت تاکید گذاشت.
بنا بر این گزارش حین سخنرانی اسماعیل بخشی نیروهای انتظامی حاضر در محل تلاش کردند مانع سخنرانی او شوند اما با سر دادن شعارهایی از سوی کارگران از این اقدام خود صرف نظر کردند.
همچنین امروز در پی تداوم اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، تعدادی زیادی از کارگران از جمله حسن الکثیر، امیر الکثیر، مجید امیری، محمد خنیفر و  8 نفر دیگر از کارگران از طریق تماس تلفنی به اداره اطلاعات شوش احضار شده اند. پیش تر اسماعیل بخشی، کرامت پام، رمضان علیپور و رحیم بسحاق از  فعالین کارگری و اعضای سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز به شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش احضار شده اند.
بر اساس برخی خبرهای تایید نشده، در پی تداوم اعتراضات کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه و  اختلافات میان سهامداران  شرکت، بسیاری از مدیران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت  در حال استعفا هستند و تصویر استعفای درخشانی مدیرکارخانه در بین کارگران پخش شده است.
بنابر اخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی تجمع اعتراضی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، جز احضار تعدادی زیادی از کارگران به اداره اطلاعات شوش، هیچکس پاسخگوی مطالبات بر حق آنان نشد.
کارگران شرکت نیشکر  هفت تپه در شرایطی که کمتر از دو هفته به پایان سال باقی مانده است حقوق ماههای دی و بهمن خود را دریافت نکرده اند و هیچ وعده ای نیز از سوی کارفرما برای پرداخت حقوق این ماهها و حقوق اسفند و عیدی و پاداش کارگران داده نشده است و علاوه بر اینها هیچ اقدامی از سوی کارفرما و مسئولین شهرستان شوش برای تحقق دیگر خواستهای آنان که پیش تر در پی اعتصاب شش روز آنها در آذر ماه سالجاری به این کارگران داده شده بود انجام نشده است.
فیلم تجمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و سخنرانی اسماعیل بخشی از نماینده های آنان بر روی کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران به آدرس https://telegram.me/ettehad قرار دارد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 اسفند ماه 1396

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …