حزب کمونیست کارگری: کارگران فولاد اهواز اعتراض خود را گسترش میدهند, خانواده ها وارد میدان میشوند

درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر

دو هفته از اعتراض بی وقفه و پرشور ۴۰۰۰ کارگر فولاد اهواز میگذرد. روز دهم اسفند نیروهای سرکوب حکومت با این تصور که کارگران مرعوب میشوند و به اعتراض پایان میدهند، شبانه به خانه  کارگران یورش بردند و ۱۰ نفر را دستگیر کردند. اما اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران فولاد ادامه یافت و امروز خانواده های آنها نیز وارد میدان شدند. شعارها نیز تعرضی تر شد.

امروز ۱۴ اسفند، کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز همراه با خانواده هایشان در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد خواهان فوری کارگران زندانی از جمله کارگران فولاد که چهار روز است در زندان به سر میبرند شدند. کارگران یکپارچه شعار میدهند درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر، می ایستیم میمیرم حقمون رو پس میگیریم و کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد. همزمان با این تجمع تعدادی از خانواده های کارگران بازداشت شده همراه با جداری فروغی وکیل ٩ کارگر بازداشتی فولاد به شعبه ١٢ بازپرسی واقع در ساختمان دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کردند و خواهان آزادی فوری عزیزان خود شدند. کارگران زندانی عبارتند از: فرهاد اکبریان، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مؤمن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی، مهدی عادل زاده. گفته میشود یکی ازکارگران زندانی روز گذشته آزاد شده است. روز قبل نیز کارگران شعار میدادند دزدا بیرونن کارگرا زندانن و مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه. و به این ترتیب مبارزه قدرتمند و متحدانه کارگران فولاد و خانواده هایشان ادامه دارد. کارگران قصد کوتاه آمدن ندارند. کارگران حقوق به سرقت رفته خود را میخواهند. آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران زندانی، پرداخت یکجا و کامل حقوق ماههای دی و بهمن، تعیین تکلیف چگونگی پرداخت حقوق اسفند ماه و عیدی و پاداش، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، برقراری بیمه تکمیلی پرسنل و ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب، از جمله خواست های کارگران فولاد است. خواست افزایش دستمزد به حداقل ۵ میلیون تومان نیز که توسط بازنشستگان و تشکل های مختلف کارگری مطرح شده است، از جمله خواست هایی است که باید به خواست فوری و مستقیم کارگران مراکز مختلف و بویژه کارگران اعتصابی در سراسر کشور تبدیل شود.

 

اعتراض طولانی مدت و قدرتمند کارگران فولاد اهواز و تجمعات پرشور و مصممانه آنها گوشه ای از فضای مبارزاتی است که در سراسر کشور علیه فقر و نابرابری و علیه تبعیض و بیحقوقی جریان دارد و شایسته است که از جانب کارگران مراکز مختلف و از جانب مردم آزادیخواه در سراسر کشور و از جمله مردم معترض اهواز مورد حمایت قرار گیرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۵ مارس ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …