کارگران فولاد اهواز خواستار آزادی فوری همکاران خود هستند. ٤١  نفر از کارگران فولاد در بازداشت بسر میبرند

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز بدنبال بازداشت تعدادی از همکارانشان در دو شب گذشته،  به اعتراضشان ادامه داده و اکنون آزادی همکاران بازداشتی خواست اول آنهاست. جمهوری اسلامی که در برابر اعتراض کارگران قول آزادی کارگران بازداشتی را داده بود، شب گذشته نیز تعدادی دیگر را بازداشت کرد. این دستگیری ها بر خشم کارگران شدت داده و روز گذشته علیرغم امنیتی شدن فضای شهر اهواز کارگران جمع شدند و شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد را سر دادند. در ادامه این فضا امروز استاندار خوزستان در مجمع عمومی کارگران حضور پیدا کرد و با دادن وعده هایی مبنی بر اینکه قرار است به تهران رود  و قرار است تولید راه اندازی شود، از کارگران خواست که به اعتصاب خود خاتمه دهند. اما این سخنان او مورد اعتراض شدید کارگران قرار گرفت. او میگوید “من عرض کردم که بعد از اتمام این جلسه ساعت ٢ میروم تهران برای همین ٣٠ میلیارد تومان که اگر تصویب شود، عرض کردم که اگر تصویب شود و برای ٣٠ میلیارد تومان دیگر هم مجوز بگیرم و اینها را برای خرید مواد انجام میدهیم.” کارگران خشمگین در میان صحبتهای او فریاد میزنند که چرا کارگران را بازداشت کردید؟ و او جوابی ندارد. به او اجازه صحبت بیشتر نمیدهند و با صدای بلند داد میزنند که ما اولویتمان آزادی همکارانمان است.  ما مواد نمیخواهیم. ما آزادی کارگران را میخواهیم. استاندار به خواهش کردن می افتد تا حرفش را ادامه دهد و کارگران به اعتراضشان ادامه میدهند. بنا بر تصمیم مجمع عمومی کارگران شرط هر مذاکره ای آزادی بازداشت شدگان است. کارگران گروه ملی فولاد بر روی خواستهایشان ایستاده اند.

 

بنا بر آخرین گزارشات منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران تعداد بازداشت شدگان گروه ملی فولاد به ٤١ نفر رسیده است که اسامی آنها عبارتند از:” میثم آل مهدی، علی قنواتی، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان،  طارق خلفی، مسعود عفری،  جعفر سبحانی، مصطفی‌ عبیات، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، حامد باصری،  حافظ کنعانی، حامد جودکی،  حسین داودی، کاظم حیدری، یاسر ابراهیمیان،  مجید جنادله،  کوروش اسماعیلی، علی عقبا،  محسن بلوطی، محمد پور حسن، محسن بهبهانی، سید حبیب طباطبائی،  جاسم رومزی، علی اتمامی، سید علی جواد پور ،  جواد غلامی،  عبدالرضا دستی، سید احمد سید نور،  فریبرز شیخ رباط، احسان یوسفی، بهزاد علیخانی، احمد باوی،  آرش محمد پور، سید مصطفی موسوی،  سید مجید موسوی،  امیر دهقان،  مجید جلالی، حسین عساکره ،  بهزاد شهبازی. بر طبق آخرین خبرها بازداشت شدگان به زندان شیبان (زندان مرکزی) اهواز منتقل شده اند.

 

سی و نه روز اعتصاب و اعتراض در گروه ملی به موضوع اعتراض مردم شهر اهواز نیز تبدیل شده است. صدای اعتراض این کارگران در دانشگاهها و در میان بخش های مختلف جامعه منعکس شده و با موجی از همبستگی ها روبرو شده است. از جمله امروز ٢٧ اذر بازنشستگان در تجمع سراسری خود در مقابل مجلس با شعارهای کارگران آزاد باید گردند، زندانی آزاد باید گردد خواستار آزادی کارگران بازداشتی در نیشکر هفت تپه و فولاد شدند. لیست همبستگی با کارگران فولاد اهواز ضمیمه است

 

خانواده های کارگران فولاد تا هم اکنون نقش ارزنده ای در این اعتراضات داشته اند. امروز نیز انتظار میرود که در کنار خانواده های کارگران بازداشتی قرار گیرند. یک نقطه قدرت کارگران گروه ملی فولاد اتکای آنها به مجمع عمومی و تصمیم گیری های جمعی و متحدانه شان است. امروز بیش از هر وقت حفظ اتحاد و مقابله با شکاف و تفرقه افکنی حکومت است با اتکا به برپایی منظم مجمع عمومی و تصمیم گیری متحدانه ضروری و حیاتی است. مردم اهواز یک پشتیبانی دائم کارگران گروه ملی فولاد اهواز بوده اند. گروه ملی فولاد اهواز یک سنگر مهم مبارزه برای همه کارگران و همه مردم است.

 

حزب کمونیست کارگری تعرض به کارگران فولاد را شدیدا محکوم میکند. این حکومت با این دستگیریها یک بار دیگر نشان میدهد که چیزی جز چماق مفتخوران سرمایه دار علیه کارگران و مردم نیست و باید سرنگون شود. حزب بر ادامه قدرتمند همبستگی و حمایت بخشهای مختلف مردم با کارگران گروه ملی فولاد اهواز و تلاش برای آزادی کارگران بازداشتی تاکید دارد. اعتصابات حمایتی از سوی بخش های دیگر کارگران، ارسال پیامهای حمایتی به این کارگران میتوانند اشکالی عملی از این همبستگی ها باشد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

مرگ بر حکومت اسلامی سرمایه داران

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ آذر ۱۳٩۷، ١٨ دسامبر ۲۰۱۸

 

لیستی از حمایت ها  از کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشورمشتمل از ٢٦ انجمن و سندیکا،

پیام کارگران نیشکر هفت تپه،

گروه نفتگران متحد خوزستان، رانندگان کامیون غرب کشور،

دانشجویان دانشگاههای خوزستان،

کلیپ های حمایتی رانندگان و کامیونداران خوزستان، کرمان، مشهد، قم، گیلان

ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان،

گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”،

ابرگروه دانشجویان ایران، رانندگان کامیون  کرمان،

سندیکای شرکت واحد، اتحادیه آزاد کارگران ایران،

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،

کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری،

گروه اتحاد بازنشستگان،

پیام حمایت تعدادی از دانشجویان،

شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد در تجمع ٢٧ آذر بازنشستگان در تهران

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

کمپین آزادی کارگران فولاد

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …