کارگران قند و تصفیه شکر اهواز ۴ ماه بدون دستمزد

از مجموع کارگران شاغل در کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه در تیر ماه سال ۸۷، تنها ۱۶ نفر باقیمانده‌اند که به دنبال پرداخت سختی کار خود برای بازنشستگی هستند.

این کارگران که سوابق کار آنها بیش از ۲۰ سال است، در ادامه گفتند: این واحد قبل از تعطیلی حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل داشت که حدود ۱۳۰ کارگر قراردادی همزمان با تعطیل کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال گذشته بازنشسته و بازخرید شده‌اند.

کارگران قند اهواز اظهار داشتند: مالکان اصلی که دو بانک ملی و ملت هستند، بیش از ۱۲ سال است کارخانه را‌‌ به همراه کارگرانش رها کرده و هم‌اکنون ۱۶ کارگر باقی‌مانده فقط حضور و غیاب می‌شوند.

آنها با بیان اینکه مطالبات‌شان تنها محدود به وضعیت کارخانه و بلاتکلیفی شغلی‌شان نمی‌شود، افزودند: کارگران این کارخانه ۴ماه مزد معوقه نیز به همراه عیدی پایان سال طلبکارند.

این کارگران با بیان اینکه مدیرعامل این کارخانه هرچند وقت یکبار با سفر به تهران پیگیر مطالبات کارگران و وضعیت کارخانه است، افزودند: آخرین بار بهمن ماه سال جاری بود که مسئولان دو بانک وعده پرداخت مطالبات ما را به مدیرعامل کارخانه داده بودند و از آن موقع  ما کارگران در انتظار دریافت مطالبات معوقه و دریافت احکام بازنشستگی خود هستیم.

این کارگران با بیان اینکه کارگران قند اهواز تمام تلاش خود را برای محقق کردن مطالباتشان انجام دادند، افزودند: کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز به همراه بازنشستگی حدود دو میلیارد تومان است که اگر پرداخت شود با دریافت همه معوقات مزدی و بیمه‌ای خود بازنشسته می‌شویم.

طبق اظهارات کارگران شاغل در قند اهواز، علاوه بر دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین دفترچه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار است.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت کارخانه است.

آنها در خاتمه تاکید کردند: این واحد تولیدی امکان راه‌اندازی مجدد را دارد. در صورتی که این کارخانه با حمایت مسئولان شروع به کار کند دست‌کم ۴۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم در آن مشغول کار خواهند شد.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …