کارگران نفت در شرکتهای بیشتری به اعتصاب پیوستند


اخبار نفت : شماره ۲

کارگران نفت در شرکتهای بیشتری به اعتصاب پیوستند

امروز اول اردیبهشت دور جدید اعتصابات کارگران پیمانی پروژه ای نفت با خواست افزایش ۷۹ درصدی دستمزدها و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت آغاز شد. اعتصاب از کارگران شرکت اکسیر صنعت شاغل در پروژه‌ پالایشگاه آبادان آغاز شد و سپس کارگران شرکتهای آبادراهان و سکاف پالایشگاه نفت آبادان نیز به اعتصاب پیوستند.  دست از کار کشیدن کارگران و خروج صف بزرگ کارگران اعتصابی از محل پالایشگاه، در این روز صحنه  پر شوری را به نمایش گذاشت.

امروز علاوه بر پالایشگاه آبادان کارگران پروژه ای نفت در مراکزی چون پتروشیمی گچساران،  پتروشیمی کیان در عسلویه، فولاد آلیاژی نفت یزد، کارگران  هخامنش نوروزی و زرادخانه یزد،  کارکنان دفتر فنی و تست پکیج و کیوسی شرکت سازه پاد پتروشیمی بوشهر، پترو پالایش کنگان سایت۳،  پتروشیمی سلمان فارسی،  پتروشیمی صدف درفاز ۲ عسلویه،  کارگران فاز ۳ پتروپالایش شرکت کاین سازه درکنگان نیز به اعتصاب پیوستند. بدین گونه اعتصابات کارگران پروژه  ای نفت به سرعت گسترش می یابد. این در حالیست که کارگران ارکان ثالث نیز در اعتراض به وضع بد معیشتی خود قبلا اولتیماتوم به از سر گیری اعتراضاتشان را داده بودند. کارگران رسمی نیز پیگیر مطالبه اجرای ماده ده و افزایش حقوقهایشان هستند و زمزمه های شکل گیری اعتصاب در میان آنها نیز بالاست.

 بدین ترتیب نفت در تلاطم کامل بسر میبرد و صف بزرگی از کارگران امروز در این مرکز کلیدی کارگری وارد اعتصاب شدند. این اعتراضات در کنار اعتراضات گسترده کارگری بر سر مصوبه مزدی حکومتی و اعتراضات گسترده بازنشستگان و پرستاران و بخش های مختلف کارگری آنهم در متن انقلاب زن زندگی آزادی،  نشانگر حرکت جامعه بسوی اعتصابات قدرتمند سراسری به عنوان یک حلقه مهم برای قدرت بخشیدن به اعتراضات مردمی است.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از اعتصابات کارگران نفت اعلام میدارد و همه بخش های کارگران در این صنعت بزرگ را به اعتصاب قدرتمند سراسری فرا میخواند. اعتصابات کارگران نفت زمینه را برای ورود دیگر بخش های کارگری به اعتصاب فراهم کرده و باید به استقبالش رفت. ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در مراکز کارگری یک گام مهم در تدارک و گسترش اعتصابات کارگری در سطح سراسری است.  زنده باد کارگران نفت! زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۱ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

٧٠ خانوار در “روستای گو” سیستان و بلوچستان گیر افتاده اند / راه ها ویران و کمک رسانی با گذشت ٢ هفته ضعیف است

وب سایت حکومتی رکنا،مارال جارالهی – فعال اجتماعی ساکن مشهد که برای امدادرسانی به مردم …