کارگران نیشکر هفت تپه اعلام رسمی خلع ید اسد بیگی را جشن میگیرند

بدنبال چهل روز اعتصاب و تجمع و اعتراض سرانجام حکم خلع ید از اسد بیگی توسط شعبه ۵۵ حقوقی تهران رسما ابلاغ شد و مالکیت این شرکت به دولت واگذار گردید. خواست کارگران این بوده است که از مالکیت چپاولگر بخش خصوصی و سردسته آن اسد بیگی در نیشکر هفت تپه خلع ید شود و یک نفر از سوی دولت به آنجا گسیل شود و این شرکت تحت نظارت شورایی کارگران اداره گردد. ابلاغ حکم خلع ید نیشکر هفت تپه یک موفقیت دیگر برای کارگران نیشکر هفت تپه است و کارگران برای فردا ۳۱ مرداد به تجمع در مقابل فرمانداری و برگزاری جشن پیروزی شان با مافیای بخش خصوصی فراخوان داده اند.

در این فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه با تاکید بر اینکه هنوز فقط رای ابلاغ شده است و این حکم اجرایی نشده است، خواستار اجرای سریع این حکم شده و در بیانیه خود مینویسند:”ما خواهان این هستیم که از این وقت کشی های امنیتی که فقط قصدش پایان دادن به اعتراضات ماست دست بردارند و سریعا رای را اجرا کنند. دار و دسته فاسدان اختلاسگر باید به سرعت از هفت تپه بیرون انداخته شوند و شرکت به بخش عمومی واگذار شود. کارگران هفت تپه باید به صورت شورایی بر تمامی شئون شرکت نظارت کنند.

بدین ترتیب کارگران نیشکر هفت تپه در فراخوان خود بر ادامه اعتراضاتشان تاکید کرده و مینویسند:”ما ضمن اینکه این ابلاغ رای خلع ید را یک پیروزی ناشی از اعتراضات خود میدانیم اما اعلام میکنیم مبارزه هنوز ادامه دارد و در این مرحله تا اجرای قطعی حکم دست از اعتراض حق خواهانه خود برنخواهیم داشت. ما خواهان تمدید قرارداد همکاران خود، پرداخت فوری حقوق معوقه تمام همکاران، بسته شدن پرونده قضایی خانم زیلابی و واکسینه کردن تمام کارگران هستیم. اینها مطالبات ما در این مرحله است اما کار و اعتراض ما ادامه دارد. از همکاران درخواست داریم فردا با جمعیت هزاران نفری در مقابل فرمانداری حاضر شوند تا ضمن شادی برای این قسمت از پیروزی، خواهان محقق شدن کامل آن و اجرای عملی حکم خلع ید و نیز سایر مطالبات هم باشیم. در پی اعتصاب و اعتراض کارگران هفت تپه که یکی از خواسته های خود را ابلاغ و اجرای رای خلع ید اعلام کرده بودیم بالاخره مسئولین ناچار شدند به یک مرحله از این خواسته تن بدهند و رای خلع ید توسط شعبه مربوطه ابلاغ شد اما هنوز اجرا نشده و ما میگوییم که اسدبیگی ها و بخش خصوصی باید از هفت تپه برود”.

کارگران نیشکر هفت تپه در تجمعات و اعتراضاتشان بارها بر بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و آزادی فوری و بدون قید و شرط سپیده قلیان از حامیان هفت تپه تاکید کرده اند.

حزب کمونیست کارگری این موفقیت را به کارگران نیشکر هفت تپه این سنگر مهم جنبش کارگری تبریک گفته و بر حمایت و پشتیبانی از خواستها و مطالبات این کارگران تاکید دارد. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مرداد۱۴۰۰ ، ۲۱ اوت ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …