کارگران نیشکر هفت تپه: اگر حق آبه تامین نشود جمعی اعتراض میکنیم & حمایت ۳۳۶ وکیل دادگستری از فرزانه زیلابی & تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان، معلمان خرید خدمتی و دو خبر دیگر

بدنبال پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه در خلع ید از اسد بیگی، دسیسه ها علیه این کارگران از سوی حکومتیان و دارو دسته اسد بیگی ادامه دارد. بنا بر آخرین خبرها ۱۰ روزی است  که نیروهای سرکوبگر یگان ویژه اهواز به دستور استاندار و توصیه آمیلی در باشگاه ورزشی شرکت حضور پیدا کرده اند و فضایی امنیتی را تلاش دارند بر شرکت حاکم کنند. یک خواست فوری کارگران خروج آنان از شرکت است.

یک اقدام ضد کارگری دیگر آنها کاهش حق آبه کشت های نیشکر هفت  تپه است. زیر فشار اعتراضات کارگران آمیلی این عامل بخش خصوصی و مامور مخصوص دستگاه های امنیتی حکومت در هفت تپه طی نامه ای به وزارت نیرو تحت عنوان اینکه کارگران هفت تپه کارهای امنیتی میکنند و زدن اتهامات سنگین به آنان، در عین حال میخواهد که به این شرکت آب داده شود. او با این کار مشغول پرونده سازی امنیتی علیه کارگران است. در پاسخ به این نامه کارگران خود وی، اسدبیگی و وزارت اطلاعات و کل دولت، قوه قضاییه و منتظری که نامه آمیلی خطاب به آنهاست و کل مدیریت و سیستم اقتصادی اجتماعی، سیاسی را عامل امنیتی کردن شرکت اعلام کرده و بر خواستهایشان تاکید کرده اند.  کارگران همچنین  در پاسخ خود به آمیلی و دستگاههای امنیتی از ریاکاری و دو دوزه بازی آنها پرده برداشته و میگویند شما  از طرفی برای آب دادن به شرکت نامه میدهی و از طرفی با هماهنگی با دشتکی استاندار برای خشک نگاه داشتن هفت تپه تبانی میکنی. و خطاب به او میگویند اکنون که هنوز سرکار هستی باید آب شرکت را تامین کنی.

کارگران نیشکر هفت  تپه همچنین اولتیماتوم داده اند که  اگر تا چند روز دیگر مساله حق آبه حل نشود، تجمعات اعتراضی شان را از سر خواهند گرفت.  

یک موضوع دیگر اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه پرونده سازیها علیه کارگران و مشخصا علیه وکیل کارگران فرزانه زیلابی است. خواست فوری کارگران بسته شدن تمام پرونده های امنیتی است. کارگران نیشکر هفت تپه در جشن خلع ید خود حمایت همه جانبه خود را از فرزانه زیلابی اعلام کرده  و همچنین خواستار آزادی سپیده قلیان از حامیان اعتراضاتشان شدند. اعتراض علیه پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی گسترده است و ۳۳۶ وکیل دادگستری به این پرونده سازی و منع اشتغال وی اعلام اعتراض کرده اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است:  ” متاسفانه باخبر شدیم که برای همکار محترم مان وکیل شریف، خانم فرزانه زیلابی در دادسرای انقلاب اهواز پرونده ای تشکیل و پنج اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، عضویت در گروه های معاند و توهین به رهبری به ایشان وارد شده است. این اتهامات ناشی از دفاع همه جانبه و با قدرت وی از تعداد زیادی از کارگران شریف هفت تپه بوده است. وظیفه وکیل دادگستری دفاع از موکلین خویش بوده و در این راه، هیچ نهادی شایسته تاثیر بر دفاع او نیست. تاسف برانگیزتر اینکه بازپرس محترم پرونده، با استناد به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری، در بدعتی جدید قرار نظارت قضایی مبنی بر منع اشتغال به وکالت صادر کرده است!”. در بخش آخر این نامه امضا کنندگان این نامه خواستار نقض قرار منع وکالت فرزانه زیلابی شده اند و در آن چنین آمده است:”بر این اساس و به جهت رعایت حقوق شهروندان و شجاعت و استقلال در دفاع از موکلین و تحذیر از انجام اقدامات غیرقانونی و فشار بر وکلای دادگستری، خواهان نقض این قرار غیرقانونی هستیم.»

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

4 خرداد ۱۴۰۰،  ۲۵ مه  ٢٠٢١

تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان، معلمان خرید خدمتی و دو خبر دیگر

– روز سه‌شنبه ۴ خردادکارگران آب و‌ فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و ۳ سال حق بیمه خود در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب این استان تجمع کردند.

– صبح روز ۴ خرداد کارگران شهرداری در پی مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر نیشابور مبنی بر اختصاص درآمد حاصل از تخفیفات به فقط مسائل عمرانی در سه ماه اول امسال و در نتیجه ناتوانی تامین حقوق از منبع دیگر‌ توسط شهرداری، در مرکز این شهر در مقابل شهرداری تجمع کرده و خواستار پرداخت طلبهای مزدی خود شدند.

– روز ۳ خرداد جمعیت زیادی از آموزگاران “خرید خدماتی” در اعتراض به پایین بودن دریافتی و وضعیت ناپایدار شغلی شان در برابر وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

– روز سه‌ شنبه ۴ خرداد شماری از کارگران کارخانه صنایع شیر پگاه تهران، با تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه در اعتراض به تصرف زمینهای واگذار شده به آنان توسط نهادی دولتی دست به تجمع زدند. بنا برخبر

حدود ۲۰ سال پیش صنایع شیر پگاه قطعه زمینی به وسعت حدودی۱۵۰ هزار متر را تهیه و به کارگران واگذار می‌کند. این زمین‌ها بعدها توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران پگاه علیرغم گرفتن حکم تخلیه از دستگاه قضائیه هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ خرداد۱۴۰۰،  ۲۵مه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

انقلاب زنانه: “قیز قلعه‌سی؛ قلعه دختر” رئیسی را به کام مرگ کشید! جشنِ بی پایان مردم ادامه دارد

روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از ۱۸ ساعت خبررسانی قطره چکانی، بالاخره خبر رسمی …