کانال ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران: گزارش ارسالی از شهر رشت برای ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران

فقط به همت همیاری مردمی توانستیم، ادامه دهیم!
سلام از رشت با شما تماس میگیرم، در اینجا بخشی از تجارب خودم را برایتان بازگو میکنم. ما در رشت کم کم هم تعداد کسانی که تازه مبتلا شده اند را کم داریم و هم مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر شده است. شاید به این دلیل که بیش از ٥٠ در صد مردم اینرا گرفتند و ما قربانی زیاد دادیم. در شرایطی که شهر ما در تب و تاب این بیماری میسوخت، فقط همت هم شهری های ما کمکهای مردمی و همت پزشکان و پرستاران، تکیه گاه ما بود.من از بیمارستان رازی در این شهر بیشتر خبر دارم، این بیمارستان و بقیه مراکز پزشکی کمکهایی از نهادهای مردمی گرفنتد که بسیار خوب بود. هم شما که برای ما کمک فرستادید و هم خود مردم در این شهر و حومه میلیونها تومان کمک کردند. ما شاهد بودیم در بیمارستان رازی در محوطه حیاط بیمارستان، نوعی بیمارستان صحرایی درست کرده بودند . در بیمارستانها باز به همت کمکها پرستاران و پزشکان توانستند خود را بهتر محافظت کنند. در این قسمت از شهر بیشتر قربانیان از کارمندان بانک بودند که بنظر میرسد بدون محافظت کار کرده و ناقل بیماری هم بودند.
اینکه جان باختگان را دسته جمعی دفن میکنند من در رشت ندیدم. اینجا بخشی از قبرستان به فوت شدگان کرونایی اختصاص دارد و طبعا مراسم برگزار نمیشود ولی از هر خانواده دو نفر با رعایت هشت متر فاصله میایند و می بینند که عزیز آنها کجا دفن میشود. حتی در روستاهای نزدیک کسی را دفن نمیکنند و اینجا می آورند . هفته پیش در رشت فکر کنم ١٠ تا ١٢ نفر فوت کردند. در مواردی ابتلا کودکان را نیز شنیدیم. مردم میگویند از حکومت و روحانی و بقیه کاری ساخته نیست باید خودمان دست بکار شویم و این کار را کردند اکنون که اوضاع آرام تر شده ما بخودمان میگوییم اینپزشکان و این مردم بودند که کمک کردند و زنده باد همین اتحاد و همین مردم انسان دوست. ما این روزها در شهر اسم خانم دکتری را می شنویم که مسئول مرکز معلولین شهر است یک زن معروف در شهر که از روزاول که شنید کرونا شیوع یافته مرکز را قرنطینه کرد و تا کنون هیچ معلولی و یا سالندی از این مرکز بیمار نشده است.
در حالیکه روحانی همواره از اینکه اوضاع تحت کنترل است حرف میزد و دولت قرنطینه اعلام نکرد مردم خودشان این کار را کردند. مثلا وقتی رئیس جمهور این مملکت گفت بروید مدرسه و خبری نیست هیچ خانواده ای فرزندش را مدرسه نفرستاد و این همیاری و دقت و فرهنگ بالای مردم کمک کرد که حداقل در این شهر تاحدودی بر مشکلات غلبه کنیم. الان می شنویم دولت از کمک ٧٠٠ هزار تومانی حرف میزند در حالیکه چپ و راست در همین شرایط از مردم پول میخواهند و غارتمان میکنند از این پول هم که قولش را داده اند فعلا خبری نیست.

ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران

۱۰ فروردین ۱۳۹۹

برای اهدا کمک های مالی خود از سه طریق می توانید اقدام کنید

پی پل که نیاز به یک اکانت دارید. لطفا روی لینک زیر فشار دهید:

https://www.paypal.me/stopcorona?locale.x=sv_SE

شماره حساب در آلمان:

International KampagnezurVerteidigung von Frauenrechteim Iran, e.v.
DE36 4401 0046 0856 9154 69
BIC: PBNKDEF

برای دوستانی که در سوئد هستند کمکهای مالی خود را می توانید از طریق شماره تلفن زیر و با استفاده ازSwishارسال دارند. در پیام لطفا بنویسید Corona:
0707432547

کانال ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران را لطفا در تلگرام دنبال کنید.
آدرس کانال: t.me/Iran_Corona_2020
تماس با ما:@stop_corona

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …