کانون نویسندگان: بکتاش آبتین و دیگر اهالی قلم را آزاد کنید!

انون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای خطاب به «قوه قضائیه، دولت حسن روحانی و سازمان زندان‌ها» ضمن ابراز نگرانی در مورد بحران شیوع کرونا در زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی به‌ویژه نویسندگانِ در بند شدند.

این بیانیه با عنوان «بکتاش آبتین و دیگر اهالی قلم را آزاد کنید!» می‌افزاید: «با توجه به اخبار موحشی که از شیوع بیماری کرونا در زندان اوین و ابتلای برخی از همکاران در بندمان به این بیماری منتشر شده است، مسئولیت تام و تمام حفظ جان و سلامتی آنان را بر عهده شما می‌دانیم.»

بیانیه اخیر کانون نویسندگان ایران که به امضای بیش از ۳۰۰ نفر از نویسندگان و اهالی قلم رسیده است، پس از آن منتشر می‌شود که در روزهای اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای درباره ابتلای بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، به بیماری کووید ۱۹ و انتقال او به بهداری زندان اوین منتشر شده است.

در بیانیه کانون نویسندگان تاکید شده است که شرایط آقای آبتین به‌گونه‌ای است که «درمان او باید حتما در خارج از محیط زندان پیگیری و انجام شود».

گزارش‌ها حاکی است که آقای آبتین ابتدا روز ۱۳ فروردین با علائم بیماری کرونا به بهداری زندان انتقال یافته بود اما تست پی‌سی‌آر او را منفی اعلام کردند. پس از دو روز با شدت گرفتن علائم بیماری و درگیر شدن بخشی از ریه، بکتاش آبتین را در بهداری زندان اوین بستری کردند.

در پی محاکمه سه عضو کانون نویسندگان از بابت اتهام‌هایی نظیر «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، آقایان آبتین و خندان هر کدام به شش سال زندان و کیوان باژن نیز به سه سال و شش ماه زندان محکوم شد.

اوایل مهرماه ۹۹، سه عضو کانون نویسندگان ایران شامل بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن که پیش‌تر از بابت اتهام‌هایی نظیر «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» محکوم شده بودند، برای گذراندن دوران محکومیت‌شان به زندان اوین منتقل شدند.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …