کرونا،؛ طرح کمک نقدی مستقیم به آمریکایی‌ها

ستیو منوچن، وزیر دارایی آمریکا گفته کاخ‌سفید طرحی در پاسخ به مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا مساعده نقدی برای شهروندان آمریکایی به کنگره ارایه کرده است. در صورت نهایی شدن دولت بنا دارد ظرف دو هفته آینده چک‌های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی‌ها ارسال کند. همزمان شمار جان باختگان کرونا ۲۰۱۹ در آمریکا از مرز ۱۰۰ نفر گذشت.

منوچن که روز سه‌شنبه، ۱۷ مارس، در کاخ سفید و در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، در کنار او ایستاده بود به خبرنگاران گفت: “ما در پی آنیم که فورا ارسال این چک‌ها را آغاز کنیم.”

کمک نقدی بخشی از طرح جامع کاخ‌سفید برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا است که دولت آمریکا می‌گوید شامل یک بسته بودجه‌ای ۱۰۰۰ میلیارد (یک تریلیون) دلاری است و اکنون دولت و کنگره در حال رایزنی درباره جزئیات آن هستند.

این تازه‌ترین تصمیم دولت دونالد ترامپ برای کاستن از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹ است که روز سه‌شنبه آمار مبتلایان به آن در آمریکا به ۵۲۰۰ نفر رسید.

مقام‌های آمریکایی در حال پیدا کردن بهترین روش برای تزریق بسته‌های حمایتی هستند چرا که اقدامات سراسری برای توقف آمد و شدهای روزانه و تعطیلی مدارس، رستوران‌ها، مغازه‌ها صدها میلیون آمریکایی را خانه‌نشین کرده و بزرگترین اقتصاد جهان را به حالت سکون کشانده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …