کرونا،تهران: تعداد مراجعه‌کنندگان ٥ برابر شده

دکتر صادق نیت رئیس بیمارستان امام خمینی: تعداد مراجعه‌کنندگان نسبت به سه هفته گذشته، ٥ برابر شده؛ تعداد مبتلایان زیر ۴۰ سال ۳۰ درصد افزایش یافته. در سه هفته اخیر آمار افراد مبتلا به کرونا ٥ برابر شده است علاوه بر این در بخش‌های بستری تخت خالی وجود ندارد.حدود ٣٠ تا ۴۰ درصد مبتلایان بستری زیر ٤٠ سال هستند

وی درباره چرایی خیز دوباره کرونا و اینکه چرا با رعایت پروتکل‌ها، کرونا همچنان قربانی می‌گیرد، به «ایران» می‌گوید: ما به‌عنوان یک بیمارستان در خط پایانی مبارزه با کرونا قرار داریم و بنابراین در بحث پروتکل‌ها و اینکه الگوی رفتاری مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی در این چند ماه چه تغییراتی کرده است، نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

دکتر صادق نیت، اما درباره افزایش تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان امام می‌گوید: تعداد مراجعه‌کنندگان نسبت به سه هفته گذشته، هم‌اکنون بیش از ٥ برابر افزایش یافته است. متأسفانه بیمارانی که اکنون مراجعه می‌کنند، بدحال ترند و با علایم واقعی تری مراجعه می‌کنند. در اسفند ماه اغلب مراجعه‌کنندگان دچار ترس و نگرانی بودند و در همان ابتدا با یک شرح حال ساده مشخص می‌شد که به کرونا مبتلا نشده‌اند و بنابراین مرخص می‌شدند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر اغلب مراجعه‌کنندگان دارای علایم واقعی کرونا هستند و نسبت به این ویروس سطح آگاهی‌شان بالا رفته است می‌گوید: این افراد با علایم نزدیک کرونا همچون تب بالا، ضعف و بی‌حالی، کاهش اشتها و افت توانایی بویایی، تنگی نفس و سرفه خشک مراجعه می‌کنند و متأسفانه اغلب به کرونا مبتلا شده‌اند و دارای علایم حاد هستند که نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

دکتر صادق نیت با اشاره به اینکه حدود ٣٠ تا ۴۰ درصد مبتلایان بستری زیر ٤٠ سال هستند که افزایش بالایی نسبت به قبل دارد می‌گوید: هم‌اکنون جوانان با شیوع بالاتر و شدت بیشتری درگیر بیماری شده‌اند البته باید مشخص شود که علت این درگیری چیست؛ و این نیاز به یک بررسی اپیدمیولوژیک دارد، اما با توجه به مشاهدات ما در بیمارستان، برداشت این است که شاید جوان تر‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها در مقایسه با اسفند ماه سهل‌انگار‌تر شده‌اند و ترس از ابتلا بین آن‌ها کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی در هفته‌های اخیر هنوز کمتر از اسفند و فروردین است که علت آن آمادگی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب تیم پزشکی و پرستاری است، گفت: علت اینکه هنوز تعداد بیماران بستری به مراتب کمتر از تعداد بستری در اسفند و فروردین ماه است، این است که همه بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش بیماران کرونایی شدند. اما در ماه‌های اول شیوع بیماری، بسیاری از بیمارستان‌ها به علت عدم توان علمی و ترس از پذیرش بیماران کرونایی، بیماران را پذیرش نکردند و بیماران را در ورودی بیمارستان به مجتمع بیمارستانی امام خمینی هدایت می‌کردند به گونه‌ای که ما در هفته‌های نخستین روزانه گاهی تا حدود هشتصد مراجعه‌کننده داشتیم. این در حالی است که در روز‌های اخیر مراجعات ما حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر است و البته همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردم از میان مراجعین هفته‌های اخیر، بیماران بدحال و نیازمند به بستری افزایش فاحشی را شاهد بوده‌ایم.‌از روزنامه ایران

اینرا هم بخوانید

تجمعات معلمان در تهران و چندین شهر برگزار شد. بازداشت سه معلم در تهران. تصاویر

روز١٣ اردیبهشت طبق فراخوان قبلی معلمان در چندین شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند در …