کرونا، المپیک توکیو به ‘تاخیر می افتد’

دیک پاند٬‌ از اعضای قدیمی کمیته جهانی المپیک به روزنامه یو اس دی تودی گفته که المپیک توکیو به علت شیوع ویرو کرونا به تاخیر خواهد افتاد هر چند جزییات این تصمیم همچنان محل رایزنی بین مقامات این نهاد جهانی ورزشی است.

المپیک در تاریخچه خود تاکنون تنها دو بار در سر موعد برگزار نشده است که هر دو بار به جنگ های جهانی اول و دوم مرتبط بوده است.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که کانادا رسما از مسابقات المپیک امسال در توکیو انصراف داد و وضعیت برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو بیش از پیش با ابهام بیشتری همراه شد.

روز دوشنبه شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هم برای نخستین بار گفت که مسابقات می‌تواند به تعویق بیفتد.

مسئولان استرالیایی نیز گفته اند که “واضح است” المپیک برگزار نخواهد شد و از ورزشکاران این کشور خواستند که خودشان را برای سال ۲۰۲۱ آماده کنند.

انتظار می‌رود که کمیته بین‌المللی المپیک طی چهار هفته در مورد سرنوشت المپیک توکیو تصمیم بگیرد. در حال حاضر زمان آغاز این تورنمنت ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد)است.

علت لغو یا تاخیر این رویداد بزرگ ورزشی این نیست که مقام ها پیش بینی می کنند همه گیری ویروس کرونا تا ماه ژوییه ادامه خواهد یافت٬ بلکه بیشتر بر مبنای این واقعیت است که هم اکنون بسیاری از ورزشکاران و تیم های ورزشی قادر به انجام تمرینات و مسابقات انتخابی المپیک نیستند و به این ترتیب امکان شرکت آنها در المپیک توکیو تقریبا غیرممکن شده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …