کرونا؛ عراق واردات کالا از ایران و کویت را متوقف می‌کند

ر پی شیوع ویروس کرونا از ایران به عراق و کویت، کمیسیون بنادر مرزی عراق روز چهارشنبه ۱۴ اسفند تصمیم گرفت که از شنبه هفته آینده به مدت یک هفته تجارت خارجی با ایران و کویت متوقف شود.

بر اساس گزارش رسمی این کمیسیون، هیات یاد شده همراه با وزیران تجارت، بهداشت، فرماندهی مرزبانی و جمعی دیگر از مقامات ارشد عراق تصمیم گرفته‌اند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور، واردات کالا از ایران و کویت به مدت یک هفته متوقف شود.

این تصمیم ساعاتی بعد از ثبت اولین فوتی از ویروس کرونا در عراق گرفته شده است. هفته گذشته مقامات عراق و کویت تایید کردند شماری از مسافرانی که از ایران به این کشورها بازگشته‌اند به کرونا مبتلا بوده‌اند.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، هم‌اکنون ابتلای حداقل ۲۶ نفر در عراق و ۵۶ نفر در کویت به ویروس کرونا قطعی شده است.

کمیسیون بنادر مرزی همچنین به اتباع عراقی‌ که در ایران و کویت حضور دارند تا ۲۵ اسفند مهلت داده که از طریق پروازهای تحت مراقبت ویژه به فرودگاه‌های بغداد و بصره بازگردند. آنها بعد از رسیدن نیز فورا معاینه خواهند شد.

این گزارش می‌گوید که تصمیمات یاد شده بر اساس درخواست‌های مکرر مردم و نهادهای دولتی اتخاذ شده است.

عراق از ابتدای اسفندماه مرزهایش را به روی ایران بسته و از ورود ایرانی‌ها جلوگیری کرده است، اما ۱۱ اسفند مقامات ایران مدعی شدند که مرزهای عراق برای واردات کالا دوباره باز شده است.

عراق دومین مشتری عمده کالاهای ایرانی است و پارسال بیش از ۱۳ میلیارد دلار کالا، برق و گاز از ایران خریده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …