کرونا در جهان؛ مرگ بیش از صد هزار نفر در آمریکای لاتین

در حالی که همه‌گیری کرونا در قاره آمریکا شدت می‌گیرد، شمار جان‌باختگان بر اثر این بیماری در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب به بیش از صد هزار تن رسیده است. به گفته کارشناسان بهداشتی شیوع این ویروس هنوز در بسیاری از کشورهای این قاره به اوج نرسیده است.

بیش از نیمی از جان باختگان در آمریکای لاتین مربوط به کشور برزیل است. در حالی که ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور همچنان وخامت شیوع را کم اهمیت نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به بیش از یک میلیون و صد هزار نفر رسیده و آمار درگذشتگان هم بیش از ۵۲ هزار نفر اعلام شده است.

در مکزیک نیز ۲۳ هزار نفر تاکنون درگذشته‌اند.شمار جان‌باختگان کرونا در دنیا بیش از ۴۸۰ هزار نفر گزارش شده است.

در پرو ابتلای ۱۵ هزار پلیس به کرونا، ده درصد افراد این نیرو، باعث نگرانی شده است. بیش از ۲۲۰ پلیس هم جان خود را از دست داده‌اند.

دولت پرو گفته تصور می‌شود اکثر افراد پلیس زمانی مبتلا شده باشند که سعی داشتند در بازارهای مواد غذایی یا سایر مکان‌های عمومی مقررات قرنطینه را به اجرا بگذرانند.

با اینکه پرو مقررات شدید قرنطینه را به اجرا گذاشته، پس از برزیل بیشترین آمار درگذشتگان را داراست و تاکنون ۸۴۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پاراگوئه، کوبا، ونزوئلا، آرژانتین و السالوادور از کشورهایی هستند که توانسته‌اند شیوع کرونا را کنترل کنند.

در هندوراس، حال رئیس جمهور این کشور که به کرونا مبتلا و از هفته گذشته در بیمارستان بستری است، “ناپایدار” توصیف شده است. به گفته پزشکان او مشکل تنفسی دارد. ابتلای ۱۴ هزار نفر به کرونا در این کشور آمریکای مرکزی تایید شده است.

در پاناما، انجمن ملی پرستاران درباره کمبود لباس بیمارستانی و ماسک هشدار داده است. پاناما بدترین کشور از نظر میزان ابتلا به کرونا در آمریکای مرکزی است. در این کشور که جمعیتش کمتر از ۴.۲ میلیون نفر است، بیش از ۲۷ هزار نفر مبتلا شده‌اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تجمعات معلمان در تهران و چندین شهر برگزار شد. بازداشت سه معلم در تهران. تصاویر

روز١٣ اردیبهشت طبق فراخوان قبلی معلمان در چندین شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند در …