کرونا در جهان:۲ میلیون فوتی و 94 میلیون مبتلا

شمار قربانیان قطعی ویروس کرونا در جهان روز جمعه ۲۶ دی‌ماه از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.تاکنون ابتلای نزدیک ۹۴ میلیون نفر به کرونا در جهان ثبت شده است که ۲۷ میلیون آن در آمریکای شمالی، ۲۷ میلیون در اروپا، بیش از ۲۲ میلیون در آسیا و بقیه از دیگر نقاط جهان بوده است.

حدود یک پنجم قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ثبت شده، کشوری که طی روزهای گذشته شاهد درگذشت روزانه بیش از ۴ هزار مبتلای به کرونا بوده است.انتظار می‌رود شمار قربانیان کرونا در این کشور تا آغاز کار ریاست جمهوری جو بایدن در ۲۰ ژانویه از مرز ۴۰۰ هزار نفر بگذرد.

در آمریکای جنوبی، ۲۰۰ هزار نفر در برزیل و ۱۳۸ هزار نفر در مکزیک قربانی ویروس کرونا شده‌اند. همچنین آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در هند به ۱۵۲ هزار نفر رسیده که بعد از آمریکا بدترین وضعیت را در جهان دارد.

بعد از این کشورها، اروپا و ایران بیشترین شمار قربانیان کرونا را داشته‌اند، خصوصا شیوع کرونا و نوع جهش‌یافته آن در بریتانیا اوج گرفته است. تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر در این کشور از ویروس کرونا جان باخته‌اند. در رده‌های بعدی ایتالیا، فرانسه، روسیه و ایران قرار دارند.از رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …