کشته‌شدن 210 هزار نفر در تصادفات یک دهه اخیر .مرگ ۵۵ هزار نفر با موتورسیکلت

ایران اکونومیست،سید اسدالله جولایی مدیر عامل “ستاد دیه حکومت” گفته است::شمار تصادفات جاده ای فاجعه ملی است/ مرگ ۵۵ هزار نفر با موتورسیکلت. کشته‌شدن 210 هزار نفر در تصادفات یک دهه اخیر .مرگ ۵۵ هزار نفر با موتورسیکلت

**کشته‌شدن 210 هزار ایرانی در تصادفات یک دهه اخیر
مدیرعامل ستاددیه کشور با بیان اینکه حتی یک تصادف منجر به فوت در عصر کنونی زیاد است، گفت: طبق آمار منتشر شده در طول هفت سال و 11 ماه دفاع مقدس رزمندگان ایرانی در برابر بعثی‌ها 188 هزار و پانزده رزمنده در عرصه نبرد با باطل به فیض شهادت رسیدند، این در حالیست که تنها در دهه اخیر ٢١٠ هزار و ششصد ایرانی نه در میدان جنگ، بلکه در مسیر جاده‌ها جان خود را از دست داده و ده ها برابر همین آمار هموطن ایرانی با ایراد جراحت‌های سطحی و عمیق روانه بیمارستان‌ها شده‌اند.
وی در این باره افزود، چنین امری یک فاجعه ملی است که حتی اگر شهدای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را به آمار هفده هزار شهید ترور و دیگر شهدای هسته‌ای و مدافع حرم هم اضافه کنیم باز به شمار تصادفات جاده ای یک دهه اخیر نمی رسد.

**مرگ ٥٥هزار ایرانی با موتور سیکلت
جولایی با بیان آمار ١٠ساله موتورسورانی که جان خود را بواسطه رانندگی با این وسیله از دست داده‌اند، افزود: از سال ٨٥ تا ٩٥ تعداد بسیار دردناک است که تعداد ٥٥هزار ایرانی در تصادف با موتورسیکلت از دنیا رفته‌اند که این آمار یک چهارم مجموع تلفات رانندگی را در همین بازه زمانی شامل می‌شود.

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …