کشته شدن 31 غیر نظامی در ادلب در بمباران های روسیه وسوریه

به گفته امدادگران و فعالان حملات هوایی به یک بازار و نواحی مسکونی در شهری در شمال غربی سوریه که در اختیار مخالفان است ۳۱ کشته به جا گذاشته.

به گفته آنها پنجاه نفر دیگر هم در حمله هواپیماهای جنگنده به شهر معر النعمان در جنوب استان ادلب که باعث خرابی گسترده شد زخمی شده اند.دولت سوریه که مورد حمایت روسیه است سعی دارد این ناحیه را از شورشیان و جهادی ها پس بگیرد.

سازمان ملل هفته پیش گفت که از زمان اوج گیری درگیری ها در روز ۲۹ آوریل بیش از ۳۵۰ غیرنظامی کشته و ۳۳۰ هزار نفر مجبور به فرار از خانه های خود شده اند.

گروه “دفاع غیرنظامی سوریه” که داوطلبان آن قبلا با نام “کلاه سفیدها” مشهور بودند می گوید که معر النعمان صبح دوشنبه حداقل هشت بار از طرف جنگنده های روسیه بمباران شد.

عکاس خبرگزاری فرانسه که شاهد محل بمباران بود گفت دیده است که امدادگران و مردم عادی زخمی ها و کشته های غرق در خون را حمل می کنند.

عبدالرحمان الیاسر از امدادرسانان به خبرگزاری رویترز گفت: “اجساد در خیابان ها افتاده. خدا انتقام این جنایات را از پوتین و اسد بگیرد.”

گروه “دفاع غیرنظامی سوریه” گفت یکی از داوطلبانش در حمله ای “دو ضربه ای” کشته شده است. به گفته او حمله دوم عمدا طوری طراحی شده بود که افراد تجمع کرده در صحنه حمله اول را هدف می گرفت.از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه فرانسه جمهوری اسلامی را به «گروگان‌گیری» متهم کرد

فرانسه دولت ایران را به «گروگان‌گیری و باج‌گیری» متهم کرد و خواستار آزادی اتباع فرانسوی …