کمبود انسولین قلمی در بازار و سردرگمی بیماران

ایسنا:از اسفند ۹۸ تاکنون، انسولین قلمی برای بیماران دیابتی به سختی پیدا می‌شود. بیماران مبتلا به دیابت در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر هستند و کمبود انسولین، می‌تواند آسیب‌های مرگباری برای این افراد به دنبال داشته باشد.

ایسنا،کمیاب شدن انسولین قلمی در حالی است که از میان بیش از پنج میلیون بیمار دیابتی در ایران، دست‌کم ۶۰۰ هزار نفر نیازمند تزریق روزانه انسولین و نیز از استفاده از نوار تست قند خون برای اندازه‌گیری میزان قند خون خود به‌طور روزانه هستند.

در همین زمینه، ۱۲۰ پزشک فوق تخصص غدد، ۲۷ شهریورماه، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نوشته بودند که «علی‌رغم اطلاع‌رسانی و مکاتبات مکرر انجمن‌های دیابت کشور با مقامات مسئول در بانک مرکزی و وزارت بهداشت در خصوص کمبود جدی این دو کالا، متأسفانه نه تنها بهبودی حاصل نشده که به نظر می‌رسد حساسیت موضوع به نحو موثری برای مقامات ارشد کشور تبیین نشده است».این پزشکان در نامه خود همچنین تأکید کرده بودند که دولت توان لازم جهت تأمین انسولین مورد نیاز را دارد، «ولی در نگاه دولتمردان حساسیت تأمین انسولین به عنوان یک داروی مطلقا ضروری، به‌خوبی حس نمی‌شود».

گزارش ایسنا

https://cdn.isna.ir/d/2020/10/18/0/61759915.mp4

اینرا هم بخوانید

مرگ چهار زندانی در زندان شیبان اهواز و انتقال ۱۵ نفر به بیمارستان به دلایل نامشخص

کانال اینستاگرام حقوق بشری کارون خبر ازمرگ چهار زندانی در زندان شیبان و انتقال ۱۵ …