کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی: بازداشت ٤ کارگر نیشکر هفت تپه و سرکوبگری های حکومت اسلامی را شدیدا محکوم میکنیم

روز ٢٤ تیر )١٤ ژوئیه) در جریان تجمع اعتراضی و راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در شهر شوش ٤ نفر از کارگران به اسامی ابراهیم عباسی، یوسف بهمنی، محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور را دستگیر شدند. این کارگران به جرم اعتراض به فقر و گرانی و تعویق پرداخت دستمزدهایشان بازداشت شده اند و باید فورا آزاد شوند.

کارگران نیشکر هفت تپه سی روز است که در اعتصاب به سر میبرند و خواستهای فوری این کارگران پرداخت تمامی طلبهایشان و خلع ید از بخش خصوصی و پایان دادن به دزدی ها و حراج گذاشتن زمینهای کشت و بازگشت به کار اسماعیل بخشی رهبر محبوبشان و دیگر همکاران اخراجی است. دستگیری ٤ کارگر معترض این شرکت در کنار نپرداختن ٤ ماه دستمزد و وارد شدن فشار اقتصادی سنگین بر گرده کارگران، عدم تمدید دفتر چه های درمانی آنها در کوران بحران کرونا و ادامه دزدی ها و به حراج گذاشتن زمینهای کشت شرکت، باعث خشم شدید کارگران در این کارخانه شده است.

جمهوری اسلامی در هراس از سر بلند کردن “شورش گرسنگان” به جای پاسخگویی به خواستهای برحق کارگران نیشکر هفت تپه، ٤ نفر از آنان را بازداشت کرده و در برابر گسترش اعتراضات مردمی بار دیگر به تهدید و ارعاب روی آورده است. از جمله هم اکنون سه نفر از معترضین آبان ٩٨ امیر حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی بخاطر شرکت در اعتراضات مردمی علیه فقر و گرانی و بی تامین حکم اعدام گرفته و خطر اجرای این حکم جنایتکارانه بر روی سر آنهاست.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی از اتحادیه های کارگری و تمامی سازمانهای انساندوست در سراسر جهان خواستار است که با محکوم کردن دستگیری ٤ کارگر نیشکر هفت تپه و صدور احکام اعدام و زندان و شلاق برای مردم معترض خواستار آزادی فوری آنان و دیگر کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی شوند. همچنین به کمپین نجات جان سه جوانی که خطر اعدام بر روی سرشان است به اسامی حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی بپیوندند و خواستار لغو فوری احکام اعدام آنان گردند. هجدهم ژوئیه روز جهانی اعتراض علیه این احکام است. از این روز همبستگی جهانی اعلام حمایت کنید.

به هر شکلی که میتوانید همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه و اعتراضات علیه سرکوبگری ها و صدور احکام زندان و شلاق و اعدام توسط جمهوری اسلامی اعلام کنید و همانند همیشه همراه فری دم ناو باشید.
کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی
٢٤ تیر ٩٩، ١٤ ژوئیه ٢٠٢٠
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …