کمپین برای آزادی کارگران زندانی:اعتراضات جهانی به احکام زندان علیه دستگیر شدگان هفت تپه گسترش می یابد

اعتراضات جهانی به احکام زندان علیه دستگیر شدگان هفت تپه گسترش می یابد

با صدور احکام سنگین زندان و شلاق علیه اسماعیل بخشی و دیگر دستگیر شدگان مرتبط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، موجی از اعتراض در ایران و در سطح جهان توسط سازمانها و اتحادیه ها و نهادهای مختلف علیه این احکام به جریان افتاده و همچنان ادامه دارد. برخی از اعتراضات را اینجا بطور خلاصه بازتاب میدهیم:

۱- بیانیه اتحادیه کارگران حمل و نقل انگلیس یکی از بزرگترین اتحادیه های کارگری در این کشور، با خواست آزادی اسماعیل بخشی و لغو احکام صادره علیه محمد خنیفر و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه، دستگیر شدگان اول ماه مه و کارگران زندانی. در پایان این بیانیه اینطور گفته شده: ” ما با جنبش کارگری ایران که خواهان لغو این احکام شدید است همصدا هستیم و از دولت جمهوری اسلامی ایران میخواهیم که به دستگیری و سرکوب فعالین کارگری، معلمین، و روزنامه نگاران مستقل در ایران خاتمه دهد. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط کلیه فعالین کارگری و زندانیان سیاسی در ایران هستیم. احکام غیرانسانی شلاق باید در همه موارد متوقف شوند. حقوق جهانشمول کارگران و حقوق بشر از جمله آزادی تجمع، حق سازمان‎یابی، آزادی بیان و آزادی مطبوعات باید رعایت شوند.

٢- نامه حمایتی کنفدراسیون اتحادیه ‎های کارگری نروژ با 930 هزار عضو علیه سرکوبگری های حکومت و در حمایت از فعالین کارگری در ایران.

٣-حمایت حزب چپ سولیداریته و اتحادیه کارگران یونیا (Unia ch ) در سوئیس از کمپین علیه سرکوبگری های حکومت اسلامی و در محکومیت احکام صادر شده علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه با خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و تاکید بر اخراج حکومت اسلامی از سازمان جهانی کار.

٤-سازمان عفو بین‌الملل در روز ۱۸ شهریور با انتشار بیانیه‌ای صدور احکام زندان و شلاق برای فعالان کارگری در ایران را محکوم کرد.

۵- شورای اتحادیه های کارگران ونکوور و حومه (DVLC) طی بیانیه هایی از کمپین ما علیه سرکوبگری های حکومت اسلامی و خواستهای مورد تاکید در آن، از جمله تاکید بر اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کارگر اعلام پشیبانی و حمایت کرده و خواستار آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و لغو احکام وحشیانه صادره برای بازداشت شدگان هفت تپه شده اند.

۶- سندیکاهای فرانسه مرکب از کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار (س. اف. د. ت) ، کنفدراسیون عمومی کار (س. ژ. ت)، کنفدراسیون متحده سندیکایی (اف. اس. او)، اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر) و اتحاد ملی سندیکاهای مستقل (او. ان. اس. آ) طی نامه ای خطاب به روحانی اعتراض خود را به احکام وحشیانه حکومت علیه دستگیر شدگان اول ماه مه اعلام کردند.

٧-برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر شامل فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر وسازمان جهانی مبارزه با شکنجه، با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی بدون قید وشرط کارگران نیشگر هفت تپه شدند.

۸- همبستگی با کارگران ایران در تظاهرات کارگری در یونان

۹- سندیکای نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای تحت عنوان “احکام منصفانه!؟” اعتراض خود را به احکام وحشیانه صادر شده علیه اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه اعلام کرده و خواستار آزادی فوری تمام کارگران و مدافعان جنبش کارگری از زندان، غذرخواهی از آنان در رسانه ههای عمومی، بازگشت آنان به محل کار و تحصیل و بازگرداندن خسارات واره به آنان شده است.

۱۰- بیش از یکصد فعال کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی طی نامه ای ضمن محکوم کردن احکام صادره برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، خواستار اعاده دادرسی پرونده معلمان، کارگران، فعالین زن، وکلای زندانی، دانشجویان و تمامی فعالین اجتماعی در دادگاههای علنی و آزادی تمامی بازداشت شدگان شدند.

۱۱- محمود صالحی، جعفر عظیم زاده و بهنام ابراهیم زاده از چهره های سرشناس جنبش کارگری طی بیانیه هایی سرکوبگریهای حکومت و مجازات های سنگین زندان و شلاق را محکوم کردند. محمود صالحی در بیانیه ای تحت عنوان “صدوراحکام فله ای کارگران را مرعوب نخواهد کرد”، انزجار خود را از احکام صادر شده برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه اعلام داشت.

۱۲- نهادهای کارگری و اجتماعی همچون سندیکای شرکت واحد، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ، کانون نویسندگان ایران، شورای بازنشستگان ایران، کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، اتحاد بازنشستگان طی بیانیه هایی با محکوم کردن احکام وحشیانه علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان و توقف فوری این سرکوبگری ها شده اند.

۱٣- آکسیونهای اعتراضی در کشورهای کانادا (ونکوور، تورنتو)، سوئد (استکهلم، مالمو، گوتنبرگ)، آلمان (کلن، فرانکفورت)، نروژ (اسلو) در اعتراض به احکام صادره علیه بازداشت شدگان هفت تپه و برای آزادی تمام کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی به جریان افتاده است.

۱۴- به ابتکار کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و تماس محمد کاظمی، در مراسم روز “لیبر دی” در کانادا که روز دوم سپتامبر بود، شماری از رهبران و فعالین اتحادیه های کارگری در همبستگی با فعالین کارگری زندانی در ایران و در اعتراض به دستگیری اسماعیل بخشی و دیگر فعالین کارگری پیام دادند و به جمهوری اسلامی اعتراض کردند. این پیامها از جمله عبارتند از:

– پیام تریسا توا دبیر کل اکترا : ACTRA  این اتحادیه بیش از 15000 نفر از کارکنان حرفه ای رسانه ای کانادا را در بر میگیرد.

– لوید براون از اتحادیه خدمات عمومی کانادا

-سینتیا دبیر کل اتحادیه کارگری AMAPCEO در کانادا. این اتحادیه کارگران خدمات عمومی در استان انتاریو کانادا را در بر میگیرد.

– مک دانولد Eden McDonald پرزیدنت OPSEU لوکال ۵۱۱۸ -این اتحادیه کارگران خدمات عمومی در بخش دولتی در انتاریو را در بر میگیرد.

– کارولین ایگن Carlyn Egon پرزیدنت اتحادیه کارگران فلز کار در تورنتو در کانادا

– تیم هفرمن معلمی بازنشسته در کانادا

کارزارهای متعددی در اعتراض به سرکوبگری های حکومت و مجازاتهای وحشیانه علیه فعالین کارگری در جریان است و ادامه دارد. در همین راستا از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN)، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمیته بین المللی علیه اعدام نیز در همین راستا کارزاری اعلام شده است. این کارزارها و بیانیه ها نشانگر بازتاب جهانی مبارزات کارگران و مردم ایران در سطح جهان و تصویری گویا از جامعه ایست که استوار ایستاده است و کوتاه نمی آید.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی همگان را فرا میخواند که به هر شکلی که میتوانند فعال این کارزارها و صدای اعتراض کارگران زندانی و جنبش اعتراضی کارگری و مردم ایران و تمامی زندانیان سیاسی در سطح جهان باشند و وسیعا به این اعتراضات بپیوندند. زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کارگر کمونیست ۵۹٠     

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

-shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com/

۲۵شهریور ۹۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …