کمپین برای آزادی کارگران زندانی:بازداشت جعفر عظیم زاده و پروین محمدی را شدیدا محکوم میکنیم

بنا به خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز ٩ بهمن ٩٧ جعفر عظیم زاده دبیر و پروین محمدی نایب رئیس این اتحادیه دستگیر شدند. بر طبق این خبر ساعت ٥ بعدازظهر امروز جعفر عظیم زاده توسط چهار نفر که مشخص نشده از نیروهای چه ارگانی بودند بازداشت و به مکانی نامعلومی برده شد و ساعتی بعد از آن مامورین نیروی انتظامی کلانتری ١١ فردیس کرج، پروین محمدی را نیز بازداشت کرده و کلیه وسائل شخصی، لپ تاپ و گوشی وی را همراه خودشان برده اند.

گسترش اعتراضات کارگری برای دستیابی به حقوق ابتدایی و پایه ای خویش نظیر پرداخت به موقع دستمزدها و حق تشکل و اعتصاب حکومت اسلامی را به وحشت انداخته و تلاش دارد با این دستگیریها کارگران را در برابر تعرضات کارفرمایان و مفتخوران به سکوت بکشاند. این دستگیریها و قبل از آن دستگیری اسماعیل بخشی و علی نجاتی و سپیده قلیان تلاشی در این راستاست. در بستر این شرایط است که اتحادیه آزاد کارگران ایران که با انعکاس هر روز اخبار اعتراضات کارگری همواره صدای اعتراض کارگران بوده است، مورد تعرض قرار گرفته و جعفر عظیم زاده و پروین محمدی بازداشت شده اند. اما فضای جامعه و کارزارهای گسترده ای که در حمایت از کارگران به جریان افتاده نشان میدهد که تعرض جمهوری اسلامی علیه کارگران به خشم و نفرت از این حکومت دامن زده و به پشتیبانی از کارگران و خواستهای آنها در تمام جامعه دامن زده است. در همین هفته کارگران نیشکر هفت تپه با اعتصاب اخطاری خود اعتراض خود را علیه ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و پخش مستند کذایی “طراحی سوخته” اعلام کردند. در سطح جامعه نیز جنبشی گسترده علیه شکنجه و زندان برپا شده و طومارهای اعتراضی بسیاری منتشر شده است. قطعا اعتراضات وسیعتری در راه خواهد بود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی همه کارگران و بخش های جامعه را به اعتراض علیه دستگیری جعفر عظیم زاده، پروین محمدی و ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان فرامیخواند. کمپین برای آزادی کارگران زندانی از تمامی سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست انتظار دارد که این دستگیری ها و بساط شکنجه و زندان در ایران محکوم کرده و خواستار آزادی کارگران زندانی، معلمان بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
شهلا دانشفر
Shahla.daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com
۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …