کمپین برای آزادی کارگران زندانی: تمامی معلمان بازداشتی باید فورا آزاد شوند, شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اولتیماتوم میدهد!

بنابر اطلاعیه خبری شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، رژیم اسلامی برای جلوگیری از اعتصاب  روزهای ٢٢ و ٢٣ آبانماه از قبل دست به احضار و دستگیری زد و در جریان این اعتراضات چند نفر از معلمان از شهرهای خراسان شمالی و خوزستان و شیراز بازداشت شده و یا تحت پیگرد قرار گرفته اند. “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” ضمن حمایت از خواستها و مبارزات معلمان تهدید، پیگرد و دستگیری معلمان اعتصابی را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و معلمان زندانی است.

بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان تقریبا در تمام استانهای فعال در تحصن، معلمان به اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه و  حراست ها  و پلیس امنیت احضار شده و دستکم تا کنون سی نفر از آنان از جمله اسکندر لطفی بازرش شورای هماهنگی احضار و بازجویی شده اند.

در جریان این اعتراضات بیش از ٥٠ نفر از معلمان پیام تهدید دریافت کرده اند و از روز بیستم و یکم آبانماه دستکم ١٢ نفر بازداشت شده اند. بر طبق این خبر محمد رضا رمضانزاده دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی  که بعد از تحصن مهر بازداشت و به تازگی آزاد شده بود، با یورش نیروهای اطلاعاتی در روز ٢٢ آبان دوباره بازداشت شده است. سعید حق پرست، علی فروتن، حمید رضا رجایی، حسین رمضانپور از دیگر دستگیر شدگان در استان خراسان شمالی هستند که از مکان بازداشت آنها خبری در دست نیست. علاوه بر اینها محمد رباطی و اعظمی از معلمان زن در شیروان در استان خراسان بازداشت شده اند. در خوزستان نیز پیروز نامی و علی کروشات توسط نهادهای امنیتی در بیست و یکم آبانماه بازداشت شده اند و در همان روز بازداشت نیروهای امنیتی پس از دسترسی به گوشی پیروز نامی اقدام به ارسال پیام جعلی لغو تحصن کردند. و بالاخره محمد علی زحمتکش و محمد کرد و فاطمه بهمنی از معلمان اراک در لیست بازداشت شدگان هستند.

اما علیرغم همه این تهدیدات، احضار ها  و دستگیری ها  اعتصاب معلمان و تحصن آنان در دفاتر مدارس در روزهای ٢٢ و ٢٣ آبانماه با قدرت و سراسری برگزار شد و دامنه اش به حدود ٦٠ شهر رسید. زنده باد معلمان!

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در بیانیه خبری خود ضمن محکوم کردن این سرکوبگری ها مسئولان و نهادهای امنیتی را به پیامدهای کارشان هشدار داده و خواستار توقف فوری روند سرکوب و پرونده سازی و بازداشت فعالان صنفی و نیز آزادی بدون قید و شرط آنان  شده است.  شورای هماهنگی در بیانیه خود اولتیماتوم داده است که چنانچه این روند ادامه یابد، اعتراض علیه این وضعیت را حق بدیهی فرهنگیان ایران میداند.

“کمپین برای آزادی کارگران زندانی” همصدا با شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان خواستار توقف فوری این پیگردها و تهدیدات است.  نه تنها معلمان بازداشتی اخیر بلکه اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمود بهشتی و روح الله مردانی که از قبل در بازداشت بسر میبرند، باید فورا آزاد شوند.

“کمپین برای آزادی کارگران زندانی” در کنار خانواده های معلمان بازداشتی برای آزادی این عزیزان تلاش میکند و خود را همراه و همگام معلمان معترض میداند. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی یک خواست مهم معلمان در اعتراضاتشان است. “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” با تاکید بر روی این خواست مهم که امروز بصورت کارزاری اعتراضی در جریان است،  از همگان میخواهد که وسیعا به این کارزار بپیوندند. به امنیتی کردن مبارزات باید فورا خاتمه داده شود. تشکل، اعتصاب، تجمع و آزادی بیان از حقوق پایه ای کارگران و کل جامعه است . تمامی احکام امنیتی صادر شده زندان برای فعالین کارگری، معلمان و تمامی فعالین سیاسی تحت عناوینی چون “اخلال در نظم و امنیت ملی” باید فورا لغو شود. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٢٤ آبان ٩٧، ١٥ نوامبر ٢٠١٨

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com/

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …