کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران: اسماعیل عبدی به مرخصی آمد، او باید بدون قید و شرط آزاد شود

اسماعیل عبدی، دبیر سابق کانون صنفی معلمان تهران بعد از دو سال زندان به مرخصی آمد. اسماعیل عبدی زیر فشار خانواده و کارزاری گسترده برای آزادی معلمان دربند به مرخصی آمده است. او باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. به اسماعیل عبدی خوش آمد میگوییم که فرصتی شده تا در کنار خانواده باشد. و در خوشحالی خانواده وی برای این دیدار شریکیم.
عبدی ۱۹ آبان ۱۳۹۵ بازداشت و در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به شش سال حبس تعزیری محکوم شد . سپس در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ و در آستانه اتمام شش سال حکم حبس پیشین خود و درست هنگامی که برای تمدید مرخصیِ منتهی به آزادی‌اش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بار دیگر بازداشت و به زندان بازگردانده شد. حبس مجدد او بابت پرونده‌ای بود که در سال ۱۳۸۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست یحیی پیرعباسی برای او تشکیل شده بود. دادگاه بدوی عبدی را بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و بابت اتهام “افشای اطلاعات امنیتی” به ۹ سال حبس محکوم کرد که این حکم در نهایت در دادگاه تجدید نظر عینا تأیید شد؛ اتهاماتی که اسماعیل عبدی بارها در دادگاه آنها بی پایه خوانده است.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ضمن گزارش خبر مرخصی اسماعیل عبدی از زندان بر مختومه شدن پرونده اسماعیل عبدی و همه معلمان زندانی و فعالین اجتماعی در سراسر کشور تاکید کرده است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی همصدا با شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان بر آزادی بدون قید و شرط اسماعیل عبدی و دیگر معلمان زندانی و کارگران در بند و همه زندانیان سیاسی تاکید دارد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران
https://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com
۲۱ شهریور، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …